OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är ungefär 200 medarbetare som hjälps åt med att knuffa utvecklingen åt rätt håll. Referensnummer 010 Kommunledningskontorets centrala upphandlingsenhet ansvarar för[upphandlingar av ramavtal och specifika köp. Under 2008 uppgick Skellefteå kommuns samlade inköp till cirka 1000 miljoner kronor. Upphandlingsenheten strävar efter att ständigt utveckla inköpsprocessen för att det ska leda till bättre affärer för Skellefteå kommun. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede av vår upphandlingsverksamhet, bland annat inför vi e-handel som medför nya arbetssätt och ökad effektivitet. Du kommer att bli en viktig del av upphandlingsenhetens framtida utmaningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt och i nära samarbete med beställare handlägga kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader samt utforma ramavtal och beställningar. Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar från analys till avtalsuppföljning. Medverka till utveckling av upphandlingsrutiner, förvalta och registrera avtal i avtalsdatabas samt stödja övriga förvaltningar i upphandlings- och avtalsfrågor. Kvalifikationer:Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inom offentlig eller privat sektor alternativt kvalificerat försäljningsarbete mot offentlig sektor. Meriterande är om du har utbildning inom lagen om offentlig upphandling (LOU) eller är certifierad upphandlare/inköpare. [ Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen vilket ställer stora krav på integritet, samarbetsförmåga, affärsmässighet och servicekänsla. Du har en god förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer i samband med genomförande av upphandling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00