Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingscentrum Upphandlingscentrum inom Landstinget i Östergötland ansvarar för landstingets samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamheten och fastigheter.Enheten är landstingsledningens expertresurs och fungerar som en konsultativ, strategisk resurs för hela landstinget i upphandlingsfrågor.Den totala upphandlingsvolymen är cirka 2 miljarder kronor per år.Upphandlingarna omfattar såväl ramavtal som enskilda investeringsärenden.Inom upphandlingsområdet ingår förutom upphandlingar även utrustningsplanering vid om- och nybyggnation, samt att vara kommersiell rådgivare till landstingets olika verksamheter.Upphandlingarna baserar sig på välgrundande kravspecifikationer och beslutsunderlag och sker i samråd med uppdragsgivare, material- och sortimentsgrupper samt teknisk och medicinsk expertis. Dina arbetsuppgifter Är att i nära samarbete med olika uppdragsgivare och expertgrupper genomföra kvalificerade upphandlingar av tjänster/förbrukningsvaror samt utforma ramavtal och i förekommande fall lägga beställningar. Som upphandlare svarar du för hela upphandlingsprocessen, det vill säga förstudieprocess, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, avtal med leverantörer och uppföljning av avtal.Du ansvarar för att samordna kontakt med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med merar.Sammantaget är din roll som upphandlare mycket central.Du skall vid behov även genomföra upphandlingar inom andra produktområden än dina egna och vara rådgivare för verksamheten i upphandlingsfrågor. Din kompetens Tjänsten innebär ett mycket brett kontaktnät framför allt internt inom Landstinget i Östergötland med totalt 11 500 anställda samt med leverantörer och i viss utsträckning med andra offentliga aktörer.Du skall därför vara en öppen och utåtriktad person som har lätt för att samarbeta.Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU), varför vi ser att du har god kompetens om lagen.Du har även: adekvat utbildning på högskolenivå, till exempel inom juridik, logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig erfarenhet av offentlig upphandling och förhandlingar god erfarenhet av arbete med IT-lösningar och gärna logistik förmåga att driva upphandlingsprojekt från uppdragsstart till undertecknade avtal ett uttalat intresse för affärer och är van att arbeta strukturerat och flexibelt.förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Som person är du serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, hög integritet och är självgående.Körkort är önskvärt.Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper Övrigt Tillträde snarast.Anställningen är en vikariatsanställning med eventuell möjlighet till fast anställning. Märk ansökan med referensnummer Upph 2009-52.

Sammanfattning

Besöksadress

Österbymo
None

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024