OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SGS/Avtalsenheten Danderyds sjukhus söker nu en ny upphandlare till avtalsenheten. Enheten ansvarar bl a för avtalshantering, upphandling och inköp av produkter, detta sker genom ett nära samarbete mellan enhetens upphandlare och sjukhusets olika verksamheter samt servicefunktioner. Avtalsenheten är en av fem enheter inom verksamhetsområdet Sjukhusgemensam service (SGS). Idag finns sex tjänster på Avtalsenheten, varav tre är upphandlare. Enheten genomgår nu ett förändringsarbete och vi söker därför en person som gillar utmaningar, tycker om att bygga relationer och har stor drivkraft. Vi kan erbjuda Dig följande arbetsuppgifter: - självständigt genomföra upphandlingar av utrustningar, tjänster och förbrukningsmaterial, - ansvara för analys och uppföljning av upphandlingar, - allmän rådgivning och stöd inom upphandlings- och avtalsområdet, - projektledare i upphandlingsprojekt, - medverka i och driva förbättringsarbete inom upphandlings- och uppföljningsprocesserna. Vi tror att du som söker har högskoleutbildning och tidigare har arbetat med upphandling/strategiskt inköpsarbete från inköpar- eller säljsidan. Vi ser gärna att du har kunskap om offentlig upphandling, LOU och avtalsrätt. Erfarenhet av att ha arbetat med avtalsförhandlingar och projektledning är meriterande. Som person är du serviceinriktad och självgående samtidigt som du trivs med att jobba med andra. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, affärsinriktat och med många olika uppdrag parallellt. Du är bra på att bygga relationer och strävar efter att utveckla dig själv och din roll. Du har även lätt att sätta dig in i dina kunders situation och ser helheten även utanför ditt eget ansvarsområde.