Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Mimer står inför stora utmaningar i både ombyggnad och nyproduktion. Vi är med och utvecklar hela staden och våra bostadsområden i en mängd spännande projekt.

Nu söker vi en upphandlare med ett driv, bra samarbetsförmåga och hög affärsmässighet som kan vara med och utveckla inköp och dess processer framåt. Som medarbetare på Mimer är du en viktig del av vår vision - att bli Sveriges bästa bostadsföretag. För att lyckas måste vi kvalitetssäkra våra processer, våga tänka innovativt och utveckla nya smartare lösningar. Totalt är vi cirka 160 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra kärnvärden omtanke, nytänkande och engagemang.

Ansvar och befogenheter

Du får möjlighet att driva dina egna upphandlingar, från behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande av avtal. Som upphandlare stödjer du övriga organisationen i upphandlingsfrågor, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar, medverka vid förhandlingar och utforma kontraktshandlingar.

Du kommer även att följa upp att kostnads- och kvalitetsmål uppnås och att processen följer regelverket inom upphandling. Vidare kommer du att förvalta ingångna avtal samt arbeta med uppföljning och medverka i utvecklingsarbete och utbildningsinsatser inom Mimer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Självständigt leda och genomföra upphandlingar
- Ge stöd och råd till Mimers verksamheter i upphandlingsfrågor
- Säkerställa att inköpsprocessen på Mimer ger optimal affärsnytta
- Följa upp tecknade avtal


Profil

Utbildning

- Akademisk utbildning med teknisk, ekonomisk- och/eller juridisk inriktning eller YH-utbildning till upphandlare eller motsvarande kunskap.



Kompetens och yrkeserfarenhet

- Kunskaper i offentlig upphandling, LOU
- Erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU
- God förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadjuridik.




Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Affärsmässig, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt

Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.

Strukturerad, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Kreativ, kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

Sista ansökningsdag 10 april.
Vi kommer hålla intervjuer löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 3 september 2020

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024