OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten, Rådhuset, Jönköping. Jönköpings kommun köper varor och tjänster för ca 2 miljarder kronor per år. Vill Du vara med? Upphandlingsenheten tillhör Stadskontorets ekonomiavdelning. Upphandlingsenheten har idag 10 medarbetare. Upphandlingsenheten ansvarar för Jönköpings kommuns gemensamma upphandling av varor och tjänster. Genom ett samarbete med Habo och Mullsjö kommuner utför upphandlingsenheten också gemensamma upphandlingar i samverkan. I arbetsuppgifterna ingår: -Upphandlarens viktigaste uppgifter är operativt ansvar för upphandlingar och avtal inom ett antal områden. Det kan röra ramavtal för varor och tjänster eller driftentreprenader. -Objektsupphandlingar för enskilda uppdragsgivare. -Upphandlaren har rollen som arbetande projektledare. -Ansvara för respektive arbetsgrupps arbete med produktkännedom och avtalsuppföljning under avtalstiden inom respektive varuområde. -I rollen ingår också att vara kommunens representant i exerna kontakter. -Medverkan i specifika avtalsskrivningar och internt informationsarbete. -Medverkan i uppföljning och utveckling inom upphandlingsområdet -Arbetet kräver att Du har en akademisk examen med intriktning mot ekonomi, juridik eller teknik. -Goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. -Du kan också ha en gedigen erfarenhet som offentlig upphandlare/strategisk inköpare. -Du har pedagogisk förmåga, är målinriktad, analytisk och har en utpräglad samarbetsförmåga. -Körkort B är ett krav. Övriga erfarenheter och kunskaper som vi ser som meriterande är: -Kunskap om gällande handelslagsstiftning och den lagstiftning (LOU)som reglerar offentlig upphandling. -Erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation. -Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete och avtalsskrivningar. -Erfarenhet av förhandlings- och projektarbete. Tjänsten tillsättes under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Eventuellt kan provanställning komma i fråga.