OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södersjukhuset AB, Sjukhusservice Södersjukhuset - ett akutsjukhus i storstadsmiljö. Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset, mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus där vi med hög kompetens och bra samarbete strävar efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: "för patienten - med patienten". Upphandlingssektionen har det övergripande ansvaret för upphandling vid Södersjukhuset. Upphandlingarna avser främst medicinteknisk utrustning, men även tjänster av olika slag. Sektionen ansvarar för beredning och verkställande av upphandlingsärenden, och består av tre personer. Vi erbjuder en arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och god stämning. Du ska arbeta med att genomföra upphandlingar, vilket bl.a. innebär att författa förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, skriva avtal och göra uppföljningar. Du kommer att ha rollen som projektledare för upphandlingar, där du driver upphandlingar från anskaffningsbeslut till leverans. Du kommer att ha täta kontakter såväl internt, med sjukhusets olika verksamheter, som externt. Du har utbildning med för tjänsten relevanta ämnen eller annan erfarenhet som prövas likvärdig. Erfarenhet inom offentlig upphandling och goda kunskaper om tillämpning av LOU är av stor betydelse. Erfarenhet av inköp i större verksamhet är meriterande. Juridiska kunskaper är ett plus. Arbetsuppgifterna förutsätter att du är serviceminded, utåtriktad och kan skapa goda relationer. Viktiga personliga egenskaper är prestigelöshet, flexibilitet och lyhördhet. Du förutsätts också ha intresse för affärer. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket väl både skriftligt och muntligt. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel och Word.