OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården är en statlig myndighet som är indelad i sex olika geografiska regioner. Region Syd är en av regionerna och sträcker sig över två län, Skåne och Blekinge. Region Syd är uppdelad i 9 olika verksamhetsområden som innefattar häkte, anstalt och frivård. Vi bedriver vår verksamhet på följande orter, Helsingborg, Karlskrona, Kristianstad,Malmö och Ystad. Regionkontoret är förlagt till Malmö. Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad etnisk mångfald. Kriminalvårdens uppgift är ansvarsfull och mångfacetterad. I all vår verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes intergritet och rättsäkerhet. Samtliga tjänster inom kriminalvården är säkerhetsklassade. Det innebär att registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården har en rökfri arbetsmiljö. Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se ARBETSUPPGIFTER På uppdrag av regionchef och/eller verksamhetsområden tillsammans med uppdragsgivare/kravställare genomföra upphandlingar enligt LOU av varor och tjänster. I uppgifterna ingår bl a att självständigt arbeta med förberedelser,genomföra upphandlingar och att följa upp dessa samt ansvara för regionens alla avtal.I många upphandlingar samarbetar Du med upphandlingsfunktionen vid huvudkontoret och/eller någon av dina motsvarigheter i övriga regioner, exempelvis vid upphandling av verksgemensamma ramavtal. Kriminalvårdens upphandlar över mycket tjänster, exempelvis läkarvård, vård- och behandlingshem för missbrukare. Många anskaffningar avser också utrustning och funktioner på säkerhetsområdet. Det ingår även att implementera gemensamma inköpsrutiner för regionen samt utbildning av chefer och berörd personal. Vidare ingår även utbildningsinsatser inom övriga frågor såsom upphandling och inköp. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att Du har universitets-/eller högskoleutbildning inom området upphandling, ekonomi, juridik eller annan utbildning som kriminalvården bedömer likvärdig. Kunskaper om avtalsfrågor är meriterande. Som person ser vi gärna att Du har god förmåga att arbeta självständigt i kombination med god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Du bör även vara utåtriktad och ha lätt för att knyta kontakter. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. God analytisk och pedagogisk förmåga är även viktiga personliga egenskaper. Vi ser gärna att Du har en praktisk bakgrund med minst tre års dokumenterad erfarenhet av arbete med upphandlingsprocesser och avtal. Du bör även ha god IT vana med ordbehandling och kalkylprogram. Erfarenhet av avtalsskrivning är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Håkan Tullberg
040 - 69 27611
Marie-Louise Lindén
040-692 69 50
Bertil Holm
0455-32 64 18
Roger Nilsson
040-692 69 27
Maria Rahn
Kriminalvårdsinspektör Håkan Tullberg
040 - 69 27611
SEKO Roger Nilsson
040-692 69 27
OFR Maria Rahn
0470-736380
SACO Bertil Holm
0455-32 64 18
Sjukvårdssamordnare Marie-Louise Lindén
040-692 69 50