OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlare
Upphandlingsavdelningen ingår i kommunledningskontoret och samordnar Värnamo kommuns upphandlingsverksamhet.
Upphandlingsavdelningen ansvarar för kommunens större enskilda upphandlingar av varor och tjänster, ramavtal, implementering av elektronisk handel samt kommunens centrala fakturahantering.
Samverkan i upphandlingsfrågor förekommer i länets inköpsgrupp samt mellan kommunerna Gislaved, Gnosjö, Värnamo, Vaggeryd och Hylte.
Arbetsuppgifter:
Du ingår i ett upphandlarteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå till våra förvaltningar och bolag samt goda relationer till leverantörerna.
Du arbetar som projektledare vid större upphandlingar och ansvarar för specifika varu- och tjänsteområden. Du deltar även i utveckling av upphandlingsarbetet och effektiva arbetsprocesser.
Du ges även möjligheter till personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet.
Kvalifikationer:
Vi vill att du:
. har för tjänsten lämplig akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande erfarenhet
. har förmåga att arbeta självständigt, gärna med erfarenhet från projektorienterat arbetssätt
. har vana att arbeta med kvalificerat datorstöd
Vi ser helst att du
. har erfarenhet av offentlig upphandling samt kunskaper i LOU, annat inköpsarbete och/eller annan erfarenhet som bedöms lämplig
Egenskaper:
Vi vill att du som person
. är utåtriktad och har servicekänsla
. har god samarbetsförmåga
. är strukturerad, noggrann och en god analytiker
. har lätt att kommunicera i tal och skrift
. är stresstålig och resultatinriktad