OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi har även en roll på apoteksmarknaden där vi ska bidra till god service och tillgänglighet på apotek i Sverige. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna.
Vi söker en upphandlare till den administrativa avdelningen för arbete med upphandling i en dynamisk organisation med hög förändringstakt. TLV växer och vi har behov av en särskild upphandlingsfunktion på heltid. Vi söker dig som har stort intresse av upphandling och inköp och vill vara delaktig i utvecklingen av dessa arbetsområden hos oss.
Som upphandlare kommer du att ansvara för myndighetens upphandlingar av varor och tjänster. Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar, från behovsanalys och framtagande av förfrågningsunderlag till avtalsuppföljning. Upphandlingar inom TLV bedrivs vanligen i arbetsgrupp där sakavdelningarna som behöver tjänsten/varan är kravställare och upphandlaren är med och driver arbetet. Arbetet innebär många kontakter både inom och utanför organisationen.
Du kommer även att ge råd och stöd i inköpsfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan utbildning inom upphandling eller inköp. Du har minst två års praktisk erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och dess praktiska tillämpning. Du har erfarenhet av att genomföra annonserad upphandling enligt lagen om offentlig upphandling.
Meriterande är
- att genomföra avtalsuppföljning i anslutning till genomförda upphandlingar
- erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar
- erfarenhet från arbete i offentlig sektor
- arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem
- förhandlingserfarenhet
- erfarenhet av att arbeta med interna processer och policys
Du är initiativrik och van vid att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och kunder. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga och ett affärsmässigt synsätt.
Övrigt
TLV vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten, vi eftersträvar även en arbetsmiljö där varje medarbetare ges
möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Vi söker dig som uppskattar att arbeta i en organisation med hög förändringstakt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tillträde
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om arbetet är du välkommen att kontakta jurist Marie Forssell, telefon 08- 568 427 14 och HR-specialist Anna Narving, telefon 08-568 427 27.
Fackliga upplysningar:
Saco, Åsa Tormod, telefon 08-568 420 68
ST, Britt-Mari Lidholm, telefon 08-568 420 60
Besök gärna vår hemsida: www.tlv.se.
Intresseanmälan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobbet AB. Välkommen med din intresseanmälan med meritförteckning, märkt dnr 51-2014, senast den 27 januari 2014 via www.jobbet.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Anna Narving
0732-520 150
Avdelningschef Heléne Lindblad Jonsson
08-568 427 04
Saco Åsa Tormod
08-568 420 68
ST Inger Hemmingsson
08-568 420 80
Saco Jonathan Lind Martinsson
08-568 420 98
Avdelningschef Gun-Britt Lundin
070-605 21 76
ST Britt-Mari Lidholm
08-568 420 60
Jurist Marianne Aufrecht-Gustafsson
08-568 420 79
Avdelningschef Niklas Hedberg
08-568 420 58
HR-specialist Anna Narving
08-568 427 27