OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gislaveds kommun upphandlar i dagsläget för tre kommuner (Gnosjö kommun och Hylte kommun) med en totalvolym på ca 460 miljoner per år. Upphandlingsenheten är en central funktion som ingår i kommunstyrelseförvaltningen. Vi upphandlar varor och tjänster för hela organisationen, fördelade på ca 90 olika grupper.
Under hösten kommer ett system för elektroniska upphandlingar att införas (e-avrop). Den enskilde upphandlaren ingår i ett team på fyra upphandlare.
En upphandlares uppdrag är att göra affärer för skattebetalarnas pengar. Detta kräver såväl kompetens som sinne för affärsmässighet såsom professionalism i kontakt med såväl interna som externa kontakter.
BRANSCHKOMPETENS:
Förstå både behov och möjligheter samt ha den kraft och kompetens som krävs för att klara av dialogen mellan parterna i affären. Vilket innebär att upphandlaren ska:
- Ha en kunskap som skapar värde genom dialog om behov och möjligheter med såväl kund som leverantör.
UPPHANDLINGSKOMPETENS:
Ha förmåga att tillämpa alla de möjligheter som Lagen om offentlig upphandling tillåter.
LEDARKOMPETENS:
Du ska var projektledaren som startar, driver och slutför upphandlingar samt ta ansvar för att upphandlingar blir genomförda enligt det regelverk (LOU) som finns.
UTVECKLINGSKOMPETENS:
Med hjälp av ständiga förbättringar addera värde i upphandlingsprocessen genom såväl förenkling som förbättring. Vilket innebär att upphandlaren ska:
- Kunna utveckla upphandlingsarbetet så att kundens framtida behov också tillgodoses.
- Se möjligheter för kund nu och i framtiden.
- Vara duktig på att lyfta fram de positiva värdena med upphandlingen för såväl kund som leverantör.
ÖVRIGT
Gärna utbildning på högskolenivå eller likvärdigt, dock värderas erfarenhet lika högt som formell kompetens.
Gillar du att göra bra affärer? Då är detta jobbet för dig.