Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Är du redo för ett jobb som är otroligt utvecklande? Har du vad som krävs att bli vår nya upphandlare?
Upphandlare har ett av Sveriges viktigaste jobb! De bidrar på så många olika nivåer. Allt från innovationer, säkra leveranser av skyddsmateriel till ex vård och omsorg, undvika barnarbete i främmande länder, rädda miljön, fixa schyssta löner och arbetsvillkor i Sverige till att underlätta för småföretag och öppna upp marknader för lokala leverantörer.
Ingen arbetsdag kommer vara den andra lik och det innebär ett konstant lärande och utvecklande uppdrag. Som upphandlaren hos oss kommer du få en helhetsförståelse för den kommunala organisationens alla verksamhetsbehov, agera projektledare och samordna önskemål från en eller fler verksamheter, hålla utbildningar, köpa rätt varor och tjänster till verksamheter till rätt pris och med rätt kvalitet, följa upp avtalskvalité och driva utvecklingsprojekt. Utöver allt detta ska upphandlaren också se till att leverantörerna är hederliga och inte försämrar sina marginaler för mycket.
Vi på Västra Mälardalens Kommunalförbund kan erbjuda dig ett omväxlande och intressant arbete där varje dag innebär nya utmaningar. Placeringsort är på vårt kontor i Köping.
Arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten och vi upphandlare ska representera och utifrån specialistkompetens driva och ge stöd i inköps- och upphandlingsfrågor för våra fyra medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar och dess bolag och förbund. Upphandlingsenheten genomför enskilda, gemensamma och samordnade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader över direktupphandlingsgränsen, på uppdrag av kommunkoncernerna.
I uppdraget ingår att upphandlaren självständigt driver upphandlingsprocesser; från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till genomförande av upphandling samt upprättande av avtal och leverantörsutveckling. Uppdraget förutsätter nära samarbete med förvaltningar och övriga verksamheter för att samtliga upphandlingar ger maximal affärsnytta

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen eller utbildning inom ett för uppdraget relevant område såsom ekonomi, juridik, inköp, entreprenadrätt eller annan utbildning som tillsammans med flerårig erfarenhet av offentligt upphandlingsarbete bedöms som likvärdigt.
Du har flera års erfarenhet av att självständigt driva upphandlings-/inköpsarbete och att tillämpa LOU. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva projekt. Du är mål- och leveransinriktad och har en god förmåga att åskådliggöra upphandlings- och inköpsfrågor för kommunkoncernerna. För att lyckas i rollen behöver du samarbeta och kommunicera på ett tydligt, pedagogiskt och ödmjukt sätt som skapar förtroendefulla relationer med verksamheterna. Som person är du tillmötesgående och visar vilja och skicklighet att hjälpa andra med att leverera snabba kvalitativa lösningar.
Meriterande är flerårig erfarenhet av att ha genomfört samordnade upphandlingar, gärna inom IT-området. Har du dessutom arbetat i upphandlingsverktyget Tendsign är det en fördel. Du måste till fullo behärska svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav då bilkörning ingår i tjänsten eftersom våra verksamheter är utspridda i de olika medlemskommunerna.
Övrigt
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att Västra Mälardalens Kommunalförbund behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
Tillträde:
Preliminärt augusti 2020, eller enligt överenskommelse.
Körkort
klass B - Bil.
Ansökan
Skicka din ansökan med e-post till: jobbansokan@vmkfb.se
Ange ref nr 2020.72
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vision Anna Larsson
0221-670037
Upphandlare Anders Melkersson
0221-670081
Administrativ chef Sven-Åke Lagerkvist
0221-670010 070-3826081
Berdskapssamordnare Lena Mäenpää
0221-670082
Chef Anders Melkersson
0221-670081
Upphandlare Maria Söderberg
0221-670083
Lön- och Personalchef Ann Karlsson
0589-670050
Avdelningschef Anders Melkersson
0221-670081
Systemförvaltare Ulrika Hellström
0589-670051
IT-chef Ivan Jaska
0221-670030

Sammanfattning

Besöksadress

Mästaregatan 13
KÖPING

Postadress

None
KÖPING, 73185

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024