Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbetet om att omfördela makt och resurser för att uppnå de jämställdhetspolitiska målen.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetsarbetet.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att genomföra och utvärdera myndighetens inköp och upphandlingar och vara en del av upphandlingsrättsliga stödet inom myndigheten. Du kommer att arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd och tillsammans med kollegorna på avdelningen utföra och utveckla myndighetens upphandlingsarbete. 

Arbetet innebär att du självständigt driver arbetet med att planera och genomföra upphandlingsprojekt i samverkan med verksamheten och myndighetens upphandlingsgrupp. Arbetet omfattar hela processen från förfrågningsunderlag till avtalsförvaltning, inklusive framtagande av kravspecifikationer, tilldelningskriterier och utvärderingsmodeller. I arbetsuppgifterna ingår också att ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt att aktivt medverka i att utveckla myndighetens upphandlingsarbete och därtill att följa upp och utvärdera upphandlingsarbetet. Som upphandlare kommer du att arbeta brett med alla typer av avtalsområden. Arbetet innebär många kontakter med leverantörer, beställare och politiker.

Kvalifikationer


• Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område som till exempel juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga för tjänsten
• God kunskap om Lagen om offentlig upphandling samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling
• Minst två års arbetserfarenhet av upphandlingsarbete
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du har


• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av myndighetens sakfrågor
• Kunskaper inom jämställdhetsområdet

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är analytisk, strukturerad, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande, engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt samt har en god förmåga att se och skapa lösningar och möjligheter. Samarbete är viktigt inom vår myndighet och därför ser vi att du har en god förmåga att arbeta med andra samt att skapa och upprätthålla goda relationer i yrkesmässiga sammanhang.

Anställningsinformation

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning, dock längst till och med 31 december 2021. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Praktisk information

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Lena Leed, avdelningschef, 031–3929002. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031–3929070. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Lars-Gunnar Engström, 031–39229016 och Lena Bjurving ST, 031–3929053.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 

Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen med din ansökan senast 21 juni. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jämställdhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Liknande jobb


5 november 2024

3 november 2024