OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lednings- och verksamhetsstöd, LoVS, arbetar med landstingets stödprocesser i områdena Administrativ utveckling och service, Försörjning, Kundtjänst, Landstingsfastigheter, LandstingsIT och Medicinsk Teknik. Förvaltningens uppgift är att stödja och ge service till landstingets ledning och kärnverksamheter. LoVS präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av våra arbetsmetoder. Vårt mål är att bli Sveriges bästa serviceorganisation. Våra 750 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Den övergripande målsättningen för Örebro läns landstings (ÖLL) upphandlingsarbete är att tillgodose landstingets behov av varor och tjänster till rätt funktion och kvalitet samt till lägsta möjliga totalkostnad. Huvudfokus är att uppnå en god affär. Upphandlingsarbetet ska också beakta miljö-, etiska- och sociala hänsynstaganden samt innovativa lösningar.
Till Upphandlingsavdelningen inom område Administrativ utveckling och service söker vi nu en upphandlare. Vi erbjuder ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Upphandlingsavdel-ningen består i dagsläget av 10 personer; 1 upphandlingschef, 7 upphandlare, 1 inköpscontroller samt 1 inköpare.
Som upphandlare arbetar du i hela inköpsprocessen innefattande analys, upphandling och avtalsvård. Rollen som upphandlare innebär att du i en projektledarroll styr och ansvarar för flera frågor och upphandlingar parallellt.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir primärt att hjälpa Länstrafiken med olika typer av trafikupphandlingar. Länstrafiken, som är en förvaltning i landstinget, ansvarar för all allmän och särskild kollektivtrafik i länet. Du kommer att jobba nära flera av Länstrafikens medarbetare och ett antal dagar i veckan vara på plats i deras lokaler. I uppdraget ingår att bevaka utvecklingen samt att delta i regionala/nationella nätverk inom detta ämnesområde. Du kommer även, i mån av tid, att göra andra typer av upphandlingar åt andra verksamheter inom ÖLL.
Tillsammans med övriga medarbetare på Upphandlingsavdelningen ska du även bidra med att utveckla upphandlingsarbetet inom avdelningen och ÖLL.
Vi söker Dig som har akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi alternativt annan utbild-ning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är viktigt att Du har ett affärs- och lönsamhetsinriktat tankesätt.
Vi sätter stor vikt vid de personliga förmågorna vilket i detta arbete är följande:
. Självständig, utåtriktad, drivande och initiativrik.
. Noggrann och analytisk
. Pedagogisk både i tal och skrift.
. Bra på att samarbeta, skapa förtroende samt på att bygga goda relationer och nätverk.
Du bör ha praktisk erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar och LOU/LUF.
Det är meriterande om du har arbetat med trafikupphandlingar.
Du bör ha körkort för personbil.
Anställningsform
Heltid tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500