OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett omväxlande arbete med stora utmaningar? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!
Professionalism, arbetsglädje och respekt Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Upphandlingsavdelningen i Båstads kommun består idag av två medarbetare som nu söker en tredje medarbetare till vårt team. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och styra upp och utveckla upphandlingsarbetet i kommunen.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare ingår du i Upphandlingsavdelningen som är kommunens expertfunktion på upphandling. Avdelningen är en del av Kommunledningskontoret.
Du kommer att tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen arbeta med att bl.a. utveckla inköps- och upphandlingsprocesser, genomföra kommungemensamma upphandlingar samt även verksamhetsspecifika uppdrag över tröskelvärdet tillsammans med verksamhetsföreträdare.
Du ägnar dig även åt rådgivning och information till samtliga verksamheter inom kommunen men också till leverantörer m.fl. Du tar fram utbildningsmaterial och genomför utbildningar, hjälper till med avtalstolkningar och utvecklar leverantörskontakter. Du kommer även vara behjälplig inom området e-handel samt diverse administrativa arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik och vi möter dagligen nya utmaningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tidigare arbetat med upphandling/inköp och som är nyfiken, social, prestigelös och som är van vid att arbeta i team. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat, affärsmässigt, ofta självständigt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Du har vidare förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor av olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen.
• Du har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning motsvarande som lägst 2-årig KY-utbildning inom inköp- och upphandling.
• För att vara framgångsrik som upphandlare förutsätts du ha en flerårig erfarenhet av inköp och upphandling gärna från bygg och fastighetsbranschen. Har du kunskap och erfarenhet inom entreprenadjuridik, AB, ABT, ABFF och ABK, ser vi det som meriterande.
• Kunskap inom LOU är en förutsättning.
• Vana av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign och e-handelssystemet Proceedo är meriterande.
• Det är viktigt att du behärskar svenska i både tal och skrift på ett obehindrat sätt.
• Körkort är ett krav
Vi är en liten och tätt samarbetande upphandlingsavdelning och det är av yttersta vikt att vi som grupp fungerar bra tillsammans. Dina personliga egenskaper är därför minst lika viktiga som din formella kompetens. I rekryteringen läggs därför stor vikt vid personlig lämplighet. För att beskriva hur du som person behöver vara för att passa in i vår lilla grupp passar följande ord bra: prestigelös, lyhörd, social, och nyfiken. Som person ska du även gilla utmaningar.
I din roll som upphandlare kommer du vara både konsultativ men även granskande och det är därför viktigt att du som person har integritet och att du har förmågan att inta ett opartiskt förhållningssätt.
ÖVRIGT
Det kan även bli aktuellt med en tidsbegränsad anställning varvid vi önskar att du i din ansökan anger om intresse finns för detta.
Kommunala avtal gäller.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med Din ansökan!