OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en i vårt inköpsteam och arbeta med tydlig fokus på affärsmässiga avtal? I så fall kan du vara rätt person för den här tjänsten! Vi söker nu en upphandlare med fokus på IT till inköpsenheten.
Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunstyrelsen ansvarar för samordningen av kommunens upphandlingsverksamhet genom kommunledningsförvaltningen och söker nu en upphandlare.
Inköpsenheten hör till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och består av en upphandlingschef och tre medarbetare. Inköpsenheten ansvarar för kommunens strategiska upphandlingar och inköpsprocesser i nära samarbete med kommunens förvaltningar och samarbetspartners. Enheten genomför upphandlingar för kommunens räkning och bidrar med rådgivning och stöd i inköpsfrågor. Enheten är lokaliserad på kommunledningskontorets förvaltning på Kungsgatan 30.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar inom olika kategorier med fokus på affärsmässiga avtal. Du driver upphandlingarna från förstudie till avtalsförvaltning.
Tjänsten du nu söker är främst inriktad på upphandlingar av IT-system/It-applikationer, men även varor, tjänster och entreprenader kan bli aktuella beroende på upphandlingsbehov och arbetsbelastning på enheten.
Tillsammans med övriga medarbetare på inköpsenheten är du delaktig i att utveckla kommunens inköpsarbete och system samt genomföra såväl interna som externa utbildnings- och informationsinsatser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete inom offentlig sektor och av upphandlingar enligt LOU/LUF/LUK. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av IT-system/It-applikationer samt projektledning, då kommunen står inför en omfattande digitaliseringsprocess och vi har behov av en medarbetare som inriktar sig inom detta område.
Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du behöver behärska Officepaketets olika delar och ha goda kunskaper i Excel och i att arbeta i IT-system. Erfarenhet av upphandlingsverktyget Visma Tendsign är meriterande.
Som upphandlare kommer du att ha många kontakter. Det krävs därför att du har en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk och självständigt kan leda projekt. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.
Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.
Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.