OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplats
Vill du bidrar till att skapa välfärd? Här har du möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar. Som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter både internt och externt. I rollen kommer du att få ett helhetsperspektiv över hela inköpsprocessen och de organisationer som är en del av den. Arbetet med upphandlingar, där du är en central person, varierar i både komplexitet och omfång. Då vår organisation är liten arbetar du ofta självständigt men har samtidigt närhet till sakkunskapen via andra medarbetare inom kommunens alla verksamheter.
Arbetsuppgifter
- Att självständigt genomföra både kommunöverskridande, kommunövergripande och enhetsspecifika upphandlingar av varor och tjänster.
- Att agera avtalsförvaltare för redan ingångna avtal.
- Att driva specifika avtalsfrågor genom leverantörsdialog tillsammans med berörda.
- Att tillsammans med kollegor utbilda verksamheten i tillämpningen av LOU, avtalstolkning och i hur upphandlat avtal ska användas.
- Att dela med dig av gjorda erfarenheter till dina kollegor och till verksamheten.
- Att aktivt deltaga i arbetet med utveckling av hela inköpsprocessen tillsammans med verksamheten och samverkanskommunerna.
Kvalifikationer/utbildning
Du har adekvat utbildning för uppdraget samt minst 1 års erfarenhet av offentlig upphandling, i synnerhet LOU.
Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Du har erforderliga datakunskaper då allt arbete är digitaliserat.
Du är en god kommunikatör, van vid att leda projekt samt har ett affärsmässigt förhållningssätt både internt och gentemot våra leverantörer.
Du arbetar självständigt samtidigt som du bidrar aktivt till enhetens utveckling och har lätt för att samarbeta.
Du har lätt för att knyta kontakter, är öppen och tillgänglig, har stor integritet, är noggrann och analytisk.
Du baserar beslut på fakta.
Meriterande är:
- erfarenhet av hela inköpsprocessen från behov och marknadsanalys – via upphandling – till avtalsuppföljning och avtalsförvaltning.
- erfarenhet från upphandlingssystemet Kommers Annons.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
I Hälsingland har vi ett upphandlingssamarbete mellan hälsingekommunerna och Inköpssamverkan MITT, vilket innebär att samordning med bl.a. upphandlare och upphandlingsarbetet sker kommunöverskridande då vi genomför upphandlingar gemensamt.
Intervjuer kan komma ske löpande.
Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tidsbegränsad anställning t. o. m. 220601 med tillträde snarast möjligast.
Heltid.
Upplysningar lämnas av
Mikael Björk, Bitr. Kommunchef och Förvaltningschef Kommunstyrelseförvaltningen, 0651-185 47.
Olof Dahlstrand, Inköpssamordnare, 0651-76 13 76
Fackliga kontaktpersoner
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.
Sista ansökningsdag
2020-10-30
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström
Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson
Kjärstin Öhman
Eva Berglund-Carlén
Eva Åsåker
Inga-Lill Öjemark
David Norman
Carina Bryngelsson