OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Inköp och upphandlingsenheten är en relativt ny enhet inom näringslivsavdelningen på Styrning & stöd och bildades i januari 2020. Näringslivsavdelningen består idag av tre enheter och tjugofem medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Gävle kommun växer med ökat fokus på näringsliv och upphandlingsfrågor.
Lockas du av att vara en viktig kugge i en växande kommun?
Vill du vara med och göra skillnad? Gillar du att skapa goda relationer? Då har vi jobbet för dig!
I din roll som upphandlare kommer du att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar av varor och tjänster inom Gävle kommun och kommunkoncernens verksamhetsområden. Det innebär att tids- och resursplanera upphandling, leda referensgruppsarbete och säkra kravställningen. Du kommer även att genomföra annonsering, utvärdering och tilldelning,
Vidare arbetar du med att ge stöd till medarbetare i direktupphandling samt stöd och utbildning inom inköp, upphandling, LOU frågor och juridikfrågor.
Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare och arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik, juridik, industriell ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete och erfarenhet av att driva upphandlingsprojekt. Vidare har du god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU) Du uttrycker dig väl i svenska språket såväl i tal som i skrift. Du har även goda kunskaper i engelska.
I din roll som upphandlare är du självgående, van att driva dina processer och fatta egna beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du trivs att driva dina ärenden självständigt samtidigt som du tycker om att leda grupper inom dina projekt och att arbeta i olika konstellationer. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet av projekt- och/eller processledning.
Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga som bidrar till att du skapar förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter. Du trivs med att arbeta med ett konsultativt arbetssätt. Du är lyhörd och kan förstå, tolka in kundens behov samtidigt som kommunens mål tillgodoses.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef, Näringslivsavdelningen Johan Tunhult
026-17 80 15