OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Vår stad växer, vi kommer behöva utveckla och bygga fler skolor, förskolor och äldreboenden för staden invånare. För att lyckas i detta arbete och för att kunna möta förvaltningens allt mer omfattande uppdrag med byggnation av lokaler för stadens olika verksamheter har vi på lokalförvaltningen en egen upphandlingsenhet. Upphandlingsteamet fungerar som ett stöd för hela lokalförvaltningen när det gäller upphandlingar, avrop, inköp och andra upphandlingsfrågor. Vårt upphandlingsteam bidrar till att utveckla lokalförvaltningens affärer och hjälper på så sätt förvaltningen att effektivisera sin upphandling. Vår förvaltning är nu inne i en övergångsfas från traditionell organisation till processbaserad organisation. Det innebär att upphandlingsteamet tar en aktiv roll i att utveckla inköps- och upphandlingsprocessen både effektiviseringsmässigt och affärsmässigt. Det utökade uppdraget kräver att nya metoder utvecklas med bibehållna kvalitetskrav på produktionen. De ökade kraven på en hållbar stad både vad gäller klimat, miljö och sociala faktorer är en utmaning men skapar samtidigt en utvecklingspotential i vårt arbete. Att kunna växla perspektiven från övergripande strategisk nivå till taktisk projektnivå.
Dina arbetsuppgifter;
Som upphandlare hos oss ansvara du för och genomföra såväl entreprenad- som konsultupphandlingar. Du arbetar med upphandlingsfrågor både ur ett kort- och långsiktigt perspektiv för att stödja förvaltningens behov på bästa sätt. Du följer aktuell lagstiftning och utveckling inom området. Tillsammans med dina kollegor deltar du i utveckling och framtagandet av processer och rutiner för enheten. Vidare deltar och driver du utvecklingen i nätverk och referensgrupper samt medverkar i information och utbildningsfrågor som rör upphandling, avrop och inköp.
KVALIFIKATIONER
Våra förväntningar på dig;
Vi söker dig som är driven, affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning.
Vi tror att du har följande:
- relevant högskoleutbildning inom området för inköp-/upphandling/ekonomi/juridik eller likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen
- flerårig arbetslivserfarenhet inom området
- kunskap om LOU
- erfarenhet från inköps- eller upphandlingssystem
Som person har du förmåga att verka i ett helhetsperspektiv med förståelse för förvaltningens övergripande uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och sätta dig in omgivningens behov av stöd, samtidigt som du är tydlig i din egen roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.