OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.
Vi söker kollegor som vill utvecklas i upphandlarrollen tillsammans med oss! Du får tillgång till en av Sveriges bredaste upphandlingsportföljer i offentlig sektor och samtidigt bo på vackra Gotland mitt i ett världsarv.
Vi genomför upphandlingar för såväl kommun som region och regional utveckling och har en mycket bred upphandlingsportfölj som erbjuder stora möjligheter för våra medarbetare att bidra med och utveckla sina erfarenheter. Region Gotland spenderar årligen ca 2,5 miljarder kronor på upphandlingspliktiga inköp. Inom upphandling ansvarar vi för att genomföra regionövergripande och samordnade upphandlingar för Region Gotland. Vi gör också upphandlingar på uppdrag av de olika nämnderna inom Region Gotland. Med ett samhällsviktigt och skattefinansierat uppdrag är det centralt att göra goda affärer för Region Gotland.
Region Gotland är öns största arbetsgivare med en mängd olika kompetenser. Hos oss har du möjlighet att få att vara med och påverka och göra skillnad för medborgare, samhället och världen. Du blir en viktig person i en stor organisation med otroligt mycket kunskap. Viktiga ledstjärnor för vårt arbete är delaktighet, förtroende och omtanke.
För att stärka inköpsarbetet söker ekonomiavdelningen upphandlare till enheten upphandlingsstöd. På enheten arbetar 9 personer och vi söker nu 2 engagerade och utvecklingsorienterade upphandlare som tillsammans med oss vill bidra till goda affärer för Region Gotland. Enheten arbetar med strategiska inköpsfrågor, avtalskontroll, e-handel och systemförvaltning, support och rådgivning vid inköp samt ett stort antal upphandlingar. Vi driver och deltar även i olika projekt och nätverk.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare arbetar du med Region Gotlands upphandlingar. Du arbetar med hela inköpskedjan från att genomföra förstudier och upphandlingar till avtalsförvaltning. Du ska på ett självständigt sätt kunna planera, genomföra och följa upp upphandlingar. Du deltar också aktivt i utvecklingen av Regions Gotlands inköp och har stor möjlighet att påverka innehållet i ditt arbete. Arbetet innebär många kontakter. Du genomför upphandlingar tillsammans med regionens förvaltningar och samverkar med näringslivet.
Du sätter stort värde i gott professionellt bemötande till alla, genomför ett arbete med hög kvalitet och ser vikten av löpande utveckling. Du bedriver ditt arbete självständigt och för samtidigt dialog med kollegorna och är en god samarbetspart.
KVALIFIKATIONER
Formella kompetenskrav:
•Universitets- eller högskoleexamen inom exempelvis ekonomi eller juridik alternativt utbildning eller arbetslivserfarenhet som Region Gotland bedömer motsvarar kraven i tjänsten
•Erfarenhet av arbete med inköp eller upphandlingar
Du ska ha förmåga att:
• Samarbeta och skapa goda relationer
• Vara resultat- och lösningsorienterad
• Inge förtroende och ha hög integritet
• Vara strukturerad och noggrann
• Ge service och stöd
• Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete med upphandlingar eller inköp inom offentlig sektor
• Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling
• Goda kunskaper av arbete med avtal
• Erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem
• Juridisk kompetens
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.