OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Föredrar du att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig!
Vi söker nu en upphandlare med intresse för entreprenadupphandling, välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare arbetar du omväxlande med hela upphandlingsprocessen, från att ta fram förstudie och upphandlingsdokument till att teckna avtal och följa upp. Ditt fokusområde är entreprenadupphandlingar men du kommer vara delaktig i upphandlingar inom andra områden. Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för att driva upphandlingar enligt en strukturerad process som präglas av ett starkt affärstänk - allt för att säkerställa den bästa affären för Helsingborgshem. Utöver arbetet med upphandlingar kommer du även att ges möjlighet att vara med och påverka såväl avdelningens som bolagets fortsatta utveckling.
Ditt dagliga arbete innebär allt från projektledning, förhandling och kravställning till leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsrelationer. Du kommer även vara en central funktion i Helsingborgshems arbete för konkurrenskraftiga och välfungerande avtal. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du blir en del av ett team som har höga ambitioner och är bra på att samarbeta.
Helsingborgshem arbetar enligt en tydlig värdegrund; vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss, vilket ger dig som medarbetare ett tydligt förhållningssätt till hur du driver, planerar och strukturerar ditt arbete. Du blir en del av en avdelning i förändring där du ges möjlighet att vara med och utforma och påverka. Teamet kännetecknas av nära samarbete, hjälpsamhet och utveckling. Du rapporterar till Inköp- och upphandlingschef.
Kvalifikationer
Du har utbildning inom aktuellt område alternativt annan relevant utbildning med inriktning, upphandling, inköp eller annan relevant utbildning
Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling och dess olika faser
Goda kunskaper i LOU och/eller LUF
Van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande IT-system
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vidare är det meriterande med erfarenhet av entreprenadupphandling och kunskap i regelverken AMA-systemet, AB04, ABT06, ABK09 samt AFF.
Personliga egenskaper
Du är ansvarsfull och strukturerad och har förmågan att självständigt driva och planera ditt arbete. Du är affärsmässig, har god förhandlingsvana och viljan att alltid göra den bästa affären. Att driva och leda projekt är något du trivs med och du har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team.
Vidare är du prestigelös och tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv på saker. Ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet och tydlighet är något som du värderar högt. Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift och sätter stort värde på hantverket. En vardag bestående av omväxlande arbetsuppgifter motiverar dig och du trivs i en föränderlig miljö.
Kontaktinformation
Mikaela Hutzelmann, Rekryeringskonsult Randstad, mikaela.hutzelmann@randstad.se
Arbetsplats
Drottninggatan 136B
254 33 Helsingborg