Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Vi bygger framtiden TILLSAMMANS

Brinner du för upphandling och inköp och har du hunnit arbeta några år? Vi söker nu en upphandlare med bred kunskap och erfarenhet som vill arbeta hos oss på LKF.

Ditt uppdrag

Som upphandlare representerar du LKF i upphandling av varor, tjänster och entreprenader. Du samarbetar alltid nära verksamheten för att samtliga upphandlingar ska ge maximal affärsnytta. I rollen driver upphandlaren egna processer; från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till genomförande av upphandling samt upprättande av avtal och leverantörsutveckling.

I rollen som upphandlare på LKF ansvarar du också för kompetensutvecklingen inom inköp och upphandling för ökad kunskap och insikt inom upphandlingsområdet. 

LKF ska även påbörja en översyn över hur en framtida organisation för upphandlingsarbetet och dess koppling till övriga verksamheter ska utformas där din medverkan som upphandlare är viktig.

En annan uppgift för dig som upphandlare är att i samverkan med den övriga verksamheten ansvara för att bygga upp en tydlig struktur för avtalshantering och avtalsuppföljning.

Vem är du?

Vi söker dig som har bred erfarenhet av offentlig upphandling, har självständigt genomfört upphandlingar och som har mycket goda kunskaper om och kan tillämpa LOU.

Vi ser att du har en relevant utbildning och erfarenhet och det är meriterande om du har en utbildning inom entreprenadjuridik samt erfarenhet av entreprenadupphandlingar.

Du ska ha erfarenhet av att självständigt driva projekt och god kunskap i att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

I ditt arbete tar du ansvar, strukturerar, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du visar vilja och skicklighet i att hjälpa andra och är tillmötesgående, samt levererar kvalitativa lösningar.

Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och tycker att samarbete med andra är en viktig del i arbetet för att uppnå goda resultat och skapa en god och trivsam arbetsmiljö.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 21 februari 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan eventuellt tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta gärna Upphandlare Thor-Leif Hansson, thorleif.hansson@lkf.se alternativt 0706-28 75 00.

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024