OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på Delaktighet, Engagemang och Tillit. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
Tjänsten är placerad på kommunens ekonomi- och upphandlingsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningskontoret och ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunkoncernens ekonomi- och upphandlingsarbete. Du kommer ingå i en avdelning med 19 medarbetare varav 5 arbetar med upphandling, kategoristyrning, e-handel- och varudistribution samt övergripande fordonshantering.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare kommer du att ingå i ett team med gott samarbetsklimat där koncerntänk, serviceanda, utveckling och nytänkande står i fokus. Du utgör en strategisk resurs där du kommer att leda, driva och genomföra upphandlingar. Uppdragen spänner över hela kommunkoncernen vilket innebär ett brett arbetsfält med många kontaktytor. Arbetsuppgifterna är omväxlande där allt från projektledning, kravställning, förhandling, avtalsuppföljning till utveckling av leverantörsrelationer förekommer.
Alvesta kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och just nu pågår implementering av ett kategoristyrt arbetssätt i koncernen. Som upphandlare kommer du att delta i kategoriteamens långsiktiga utvecklingsarbete där du är en viktig del för att beslutade strategier implementeras och möjliggörs i den enskilda upphandlingen. Som en del i tjänsten ingår att vara backup i frågor rörande kommunens E-handel och varudistribution.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en affärsmässig upphandlare som drivs av att göra goda affärer för Alvestas kommuninvånare. Du har goda kunskaper inom LOU och/eller LUF samt flera års erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Vi ser gärna att du har akademisk examen inom ekonomi, juridik, inköp, logistik alternativt KY utbildning inom upphandling eller motsvarande. Som person är du serviceinriktad och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Vi förutsätter att du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Kunskap i Tendsign samt entreprenadområdet är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31