OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).
Enheten för ekonomi och upphandling har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandlingsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har i dag 18 medarbetare, varav fyra upphandlare och en inköpskoordinator. Inom kort kommer avdelningen omorganiseras och upphandlingsgruppen får då en tydligare roll i organisationen.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att du ansvarar för hela processen, från behov till färdigt avtal, diarieföring och viss uppföljning, inom hela Länsstyrelsens breda verksamhet. I allt arbete är det affärsmässiga perspektivet lika viktigt som det formella. Du kommer att självständigt ansvara för ett eller flera upphandlingsområden där även rådgivning, samordning, vägledning och utbildning till verksamheten ingår. Du kommer arbeta med flera upphandlingsprocesser parallellt.
Eftersom vi är en mindre arbetsgrupp får du möjligheten att utföra arbetsuppgifter inom upphandlingens hela arbetsområde på myndigheten, så som upphandlingar, inköp, avrop, utveckling av rutiner, mallar och planering. Du förväntas att delta i och även initiera kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete. Länsstyrelsen i Stockholm medverkar också i det länsstyrelsegemensamma utvecklingsarbetet på nationell nivå.
Kvalifikationer
Du ska ha
• relevant akademisk utbildning/YH-utbildning inom upphandling
• erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i offentlig verksamhet
• kunskaper om hur LOU och annan relevant lagstiftning tillämpas i praktiken
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• helhetssyn och god förmåga att skapa och förvalta goda relationer
• erfarenhet av att arbeta med TendSign eller liknande systemstöd
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning
• erfarenhet av entreprenadupphandling och kan tillämpa entreprenadvillkor
• erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling
Du ska
• vara engagerad samt utvecklings- och lösningsorienterad
• vara serviceinriktad och ge kvalificerat konsultativt stöd till ledning och medarbetare i frågor rörande upphandling
• kunna driva arbetet framåt utifrån verksamhetens behov
• vara strukturerad och noggrann, arbeta självständigt och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Övrigt
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Anställningsvillkor
Anställningsform: tillsvidare, provanställning kommer att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-13445-2021
Sista ansökningsdag: 2021-03-31
Ansökningsförfarande
Var noggrann när du besvarar de frågor som du får när du skickar in din ansökan då de kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Tänk även på att i ditt CV och personliga brev lyfta fram dina erfarenheter och kompetenser som efterfrågas i annonsen då din ansökan bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Ansök genom att klicka på knappen längst ner på sidan. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund och Länsstyrelsens värdegrund Ansvar, respekt, balans och engagemang som vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36