Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsavdelningen

Jönköpings kommun köper varor och tjänster för ca 2 miljarder kronor per år. Upphandlingsavdelningen har 12 medarbetare. Förutom att genomföra upphandlingar pågår nu utvecklingen att skapa en beställarorganisation, införa E-handel och samordnad varudistribution inom kommunen. Upphandlingsavdelningen söker nu medarbetare till vårt arbetslag.

Upphandlingsavdelningen som tillhör Stadskontoret genomför upphandlingar för alla verksamheter inom Jönköpings kommun. Vi upphandlar både varor, tjänster och entreprenader i form av objekts- och ramavtalsupphandlingar. Arbete sker i hela processen som omfattar marknads- och behovsanalys, kravställning, framtagning av förfrågningsunderlag, kvalificering, utvärdering och uppföljning. Vi använder IT-systemet Visma Commerce TendSign under upphandlingsprocessen. Inom gruppen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt. Den medarbetar vi söker nu kommer i huvudsak att arbeta med upphandling av tunga fordon, ramavtal inom markentreprenader och tekniska konsulter

Du har adekvat högskole-/eftergymnasial utbildning t.ex. inom inköp, ekonomi, teknik eller juridik samt upphandlingserfarenhet från offentlig sektor eller näringslivet. Du har goda kunskaper inom LOU (lagen om offentlig upphandling) och dess praktiska tillämpning i alla upphandlingsskeden. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med standardvillkoren AMA/AF osv. är meriterande. Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och har drivkraft att göra affärer inom den stora bredd som karaktäriserar den kommunala upphandlingsverksamheten. Du skall ha affärsmässigt sinnelag, ha lätt för att samarbeta och driva projekt på ett målinriktat sätt. Arbetssituationen är ofta komplex och ställer krav på strukturförmåga samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi erbjuder dig arbete i ett kompetent team och en stimulerande arbetsmiljö i ljusa centralt belägna lokaler i Jönköping. Vid rekryteringen kan tester och registerkontroll förekomma. Det kan även bli aktuellt att lämna arbetsprov på genomförda upphandlingar eller andra arbeten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Bodil Nordberg Grahn
036-105540
Arbetsmiljöingenjör Roland Börjesson
036-105841
LSR skyddsombud Joacim Levander
036-107907
Vision Ann-Mari Gudmundsson
036-105702
SACO Lena Rocksjö
036-107381
Kommunikationschef Daniela Hammer
036-10 57 34
VISION Raoul Webeklint
036-10 57 01
Akademikerförbundet SSR Lena Rocksjö
036-107381 81
Administrativ chef Ingalill Jokela
036- 10 26 65
Enhetschef Linda Löfgren
036- 10 57 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stadskontoret JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning enligt avtal.
  • Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enl. överenskommelse Heltid 0
  • Publicerat: 6 mars 2014

Postadress

Personalavdelningen
JÖNKÖPING, 55189

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024