OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Vill du vara med och göra goda affärer åt Karlskoga kommun?
Vi behöver förstärka vår upphandlingsenhet och söker därför en engagerad upphandlare. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet vilket ger dig möjlighet att medverka i utveckling av processer inom upphandling och inköp.
Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen, centralt placerad vid kommunstyrelsens ledningskontor vid Alfred Nobels torg/Katrinedalsgatan 2-4 i Karlskoga. Vi är en arbetsgrupp på fem personer (1 chef och 4 upphandlare) som har ett nära och gott samarbete.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal. Allt med verksamhets- och affärsfokus. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden. Det kan handla om såväl varor och tjänster som entreprenader.
I arbetsuppgifterna ingår även att stödja och vägleda kommunens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik/annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov. Samarbete är ett motto för dig. För att passa i rollen behöver du vara nyfiken och ha initiativkraft. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt.
Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av att yrkesmässigt genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare.
Körkort B är önskvärt.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.