OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2021-1088
Vi söker en upphandlare till Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm.
Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Självständigt planera och genomföra upphandlingar av tjänster, entreprenader och varuupphandlingar
Medverka i förvaltning och uppföljning av ingångna avtal
Delta i arbetet med att fortsätta bygga upp e-handel inom myndigheten
Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Du kommer att ha kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
goda kunskaper om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare
intresse av arbete med upphandling och inköp
god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom offentlig sektor.
Som person vill vi att du:
har lätt att samarbeta med andra
har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla
gillar att arbeta i ett högt tempo
är noggrann och strukturerad
har en god social förmåga
är initiativrik och lösningsorienterad
kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10