Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamn kommuners inköps- och upphandlingsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal samt biträda kommunernas förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Vi förväntar oss medarbetare som inom sitt område vill utveckla rutiner och metoder för upphandling och avtalsförvaltning och som blir sporrade av höga målsättningar.

Verksamheten består av en upphandlingschef, en upphandlingscontroller, sex upphandlare och två projektledare. Organisatoriskt ingår upphandlingsverksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning. Upphandling Södertörn kommer nu att förstärka verksamheten med ytterligare två upphandlare.

Arbetsuppgifter
- självständigt planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med kommunernas förvaltningar
- fungera som ett konsultativt stöd i upphandlingsprocessen
- ha en nära dialog med både den egna verksamheten och kommunens leverantörer
- kundansvar mot delar av organisationen
- utveckla metoder och processer inom upphandling och avtalsförvaltning

Kvalifikationer
- akademisk examen inom juridik, ekonomi, teknik, IT eller motsvarande
- erfarenhet av tidigare arbete med upphandling eller inköp
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är tidigare erfarenhet av LOU/LUF/LOV och av att genomföra utbildningar och presentationer. Kunskaper och erfarenhet av projektledning är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation kan ge en kortare startsträcka men vi ser gärna sökande även från andra sektorer.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en god analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en spännande arbetsplats med förmåner som friskvårdskuponger, flextid och möjlighet till semesterväxling. På Upphandling Södertörn arbetar vi med stort fokus på utvecklingsarbete, vilket innebär att det finns stora möjligheter till utveckling av tjänsten. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i kommunhuset i Haninge.

Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med god kvalitet.

Låter uppdraget som upphandlare intressant och du vill veta mer, är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski på telefon 08-606 85 24 eller via e-post på viktor.morawski@haninge.se.

Välkommen att skicka in din ansökan, med personligt brev och CV.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024