OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Ekonomis huvuduppgift är att ge verksamheten vid Lunds universitet stöd för en rationell ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av högkvalitativ ekonomisk information för att underlätta beslutsfattande inom och utanför universitetet. Detta innebär bl.a. att sektion Ekonomi: ansvarar för universitetets ekonomimodell och redovisningssystem, ger institutionerna stöd i deras dagliga ekonomihantering, kvalitetskontrollerar bokföringen, samordnar bokslutsarbetet, rapporterar till myndigheter, tar fram ekonomiska sammanställningar som behövs för uppföljning och beslutsfattande, ger utbildning och information i ekonomiadministrativa frågor. Sektion Ekonomi ansvarar också för universitetets likviditetshantering, lånehantering, ränteberäkning samt stiftelse- och fondförvaltning. Därutöver bistår sektion Ekonomi universitetet i upphandlingsärenden med syfte att skapa förutsättningar för effektiv och rationell anskaffning. Avdelningen inköp och upphandling handlägger dessutom anslutningar kring e-fakturering och e-inköp via Lupin, ett system för elektroniskt fakturaflöde och inköp via webb-portal.
Kravprofil
Vi söker dig som arbetat minst 3 år som upphandlare.
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom teknik, medicin, labb, juridik, ekonomi, alternativt yrkesutbildning inom inköp eller annan relevant utbildning. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi söker dig som är intresserad av upphandling och hela upphandlingsprocessen och av att göra goda affärer. Du är en erfaren projektledare som får människor att samarbeta och nå ett gemensamt resultat och du är bekväm i rollen att leda en grupp i upphandlingsarbetet. Vi arbetar i nära samverkan med våra uppdragsgivare och verksamheter, varför vi värdesätter att du har en god samarbetsförmåga och en hög servicenivå.
Arbetsuppgifter
Inköp och upphandling består av 17 medarbetare. Vi söker nu en ny upphandlarkollega med stor erfarenhet av att genomföra olika typer av upphandlingar. Avdelningen består av upphandlingschef, gruppchefer, upphandlare, upphandlingsjurister, E-handlare och avtalscontroller. Våra uppdrag är mycket varierande. Vi arbetar tillsammans med världsledande forskare inom olika områden, och köper in allt från spetsteknologi till kontorspapper. Vi befinner oss i en internationell miljö och genomför referensgruppsmöten och upphandlingar på både svenska och engelska. Vår arbetsmiljö är mycket dynamisk och utvecklande.
Kvalifikationer
Du har bred kunskap om och intresse för tillämpning av LOU. Du hänger med i utvecklingen och tycker om att göra bra affärer. Som person är du lyhörd för beställarens behov och kan arbeta självständigt. Som kollega är du hjälpsam, delar gärna med dig av dina erfarenheter och arbetar mot gemensamma mål.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete. Beskriv din erfarenhet av att genomföra upphandlingar i din ansökan.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi ser fram emot att välkomna vår nya kollega!
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Larsson
+46462227094
Caroline Runéus
+46462227041
Elisabeth Pupp
+46462227116
Cecilia Sjöström
+46462227174
Marie Herner Hällström
+46462220347
Caroline Runéus/ avdelningschef
+46462227041
Susanne Norrman
+46462220755
Richard Stenelo
+46462221466
Carina Jensen
+46462220335
Mona Hansson
046-222 70 27, mona.hansson@pers.lu.se