Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Inköpscentralen i Västervik söker Upphandlare

Vi i Västervik samverkar med våra grannkommuner i norra Kalmar län, Hultsfred, Högsby, Mönsterås, Oskarshamn och Vimmerby i en gemensam inköpscentral med placering i Västervik.

Upphandlings strategiska betydelse växer och upphandlare har en viktig roll för våra kommuners utveckling genom att tillsammans med de kommunala verksamheterna skapa goda affärer.

Vi söker upphandlare med bred inriktning varor och tjänster, entreprenad och IT/digitalisering.



Om oss

Inköpscentralen är placerad i Västervik och består idag av 12 medarbetare. Inköpscentralen ansvarar för inköp och upphandlingar för sex kommuner i norra Kalmar län. De kommuner som ingår i samverkan är Hultsfred, Högsby, Mönsterås, Oskarshamn, Vimmerby och Västervik. Inköpscentralens uppdrag är att leda dessa kommuners upphandlingsarbete på ett strategiskt, insiktsfullt och kvalitativt sätt. Inköpscentralen är kommunernas främsta verktyg för att utbilda, implementera och säkra att all upphandling inom kommunerna görs på affärsmässiga grunder och följer organisationernas riktlinjer.

Enheten levererar årligen över 200 upphandlingar och bidrar utöver det även med rådgivning, administration samt utbildning och information.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Om våra spännande tjänster

Du kommer tillsammans med kunniga och engagerade kollegor att ingå i ett team som arbetar brett och med stor variation inom olika branscher och kategoriområden.

Du bidrar till affärsutveckling och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.

Som upphandlare arbetar du med egna upphandlingar och har ansvar för hela processen från begäran om upphandling till färdiga och implementerade avtal. Du kommer självständigt att planera, genomföra samt driva upphandlingar, i vissa fall i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både direktupphandlingar, ramavtalsupphandlingar, gemensamma samt enskilda upphandlingar och rådgivning.



Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket inom exempelvis juridik, ekonomi, inköp, teknik/ingenjörs examen eller liknande.
- Tidigare erfarenhet av arbete med upphandlingsfrågor och strategiskt inköpsarbete från offentlig sektor.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både muntlig och skriftlig kommunikation.
- Goda kunskaper i engelska, både muntlig och skriftlig kommunikation.
- Goda kunskaper i Officepaketet.

'

Meriterande

- Vana och erfarenhet av att arbete i upphandlingssystem.
- Erfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform.
- Erfarenhet av inköp / upphandling / utveckling från ett verksamhetsperspektiv.
- Om du även har erfarenheter från privat sektor.
- Annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet.

Din profil

Din profil

Vi söker dig som kan leda och driva flera upphandlingar och aktiviteter parallellt och skapa framdrift på ett konstruktivt och tydligt sätt. För att lyckas i arbetet ska du vara strukturerad, ha en god systematisk och analytisk förmåga samt även kunna kommunicera på ett sätt som gör det enkelt att förstå.
Tjänsterna ställer stora krav på förmågan att samverka och som person behöver du vara lösningsorienterad, strukturerad, lyhörd, kommunikativ, anpassningsbar, ansvarstagande och ha hög integritet. Vi söker dig som är självgående och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Du är en naturlig lagspelare som ser teamwork som ett naturligt och viktigt inslag i arbetet.

Ansök redan idag!

Anställningsform

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placeringsort för anställningarna är Västervik.

Kontakt

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

I denna rekrytering samarbetar Västerviks kommun med Unik Resurs. Vi ber dig därför att skicka in ansökan genom att klicka på följande länk:

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jonas Österbo som nås på 0768 - 99 85 77 Eller på jonas.osterbo@unikresurs.se eller Johanna Hermansson som nås på 0767-24 88 34 eller på johanna.hermansson@unikresurs.se

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juli 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024