OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren upphandlare!
Vill du jobba med upphandling i en av Linköpings största organisationer med visionen att ”Vi bygger världens mest resurseffektiva region”? Drivs du av att göra goda hållbara affärer och att skapa en positiv förståelse för de lagar och regler som reglerar inköpsprocessen? Utmanas du även av att få upphandla nya områden och se effekten av samspel mellan verksamhet och inköpsprocess där din kreativitet får utrymme, då är det nog dig vi söker!
Vårt erbjudande
Vår Inköpsavdelning, med 10 medarbetare, söker en drivande och affärsmässig upphandlare med flera års erfarenhet av självständigt upphandlingsarbete för att komplettera vårt team. Tillsammans med representanter från verksamheten leder och genomför du upphandlingar samt utgör en resurs och kompetens för verksamheten i upphandlings- och avtalsfrågor. Vi lägger även stor fokus på att verksamhetens inköp sker med en hållbar leverantörskedja.
I arbetet ingår:
- Leda och genomföra upphandlingar av ramavtal och investeringar för bl.a. tjänster, entreprenader eller IT
- Förhandling och avtalsskrivning
- Avtalsförvaltning
- Vara ett stöd för kollegor och verksamhet i upphandlings- och avtalsfrågor
- Driva verksamhetsutvecklande projekt/uppdrag
Vem är du?
Vi tror att du är en kompetent och erfaren upphandlare, gärna med erfarenhet från entreprenad eller IT. Du är redo för nya utmaningar inom upphandlingsområdet och vill vara med och utveckla inköpsarbetet inom Tekniska verken, där vi har ett nära samarbete med vår Hållbarhetsavdelning och övrig verksamhet. Som person är du självständig och du har förmåga att strukturera ditt arbete utifrån uppsatta tidsramar. Du har lätt för att fatta beslut, du gillar att ta egna initiativ, tänker analytiskt och drivs av affärsmässigheten i din roll.
För att lyckas i rollen är du lyhörd och har lätt för att kommunicera. Du är nyfiken och engageras av att genomföra upphandlingar inom nya områden. God datorvana och B-körkort är en förutsättning. Vi ser att du tidigare har arbetat självständigt med annonserade upphandlingar LOU/LUF. Har du även praktisk erfarenhet från något område som återfinns inom våra affärsområden är det också meriterande.
Du har relevant högskoleexamen alternativt gedigen arbetslivserfarenhet inom inköp-/upphandlingsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta inköpschef Eva Braun, 013-20 81 98. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är rekryterare Linn Forslund, 013-20 94 13.
Välkommen med din ansökan
Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, dock allra senast den 12 september 2021.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18