OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en upphandlare med fokus Miljö, Samhälle och Affär!
Det är många spännande projekt och upphandlingar som pågår och står på tur, så vi behöver nya kompetenser. Vill du vara med och jobba med upphandling i en av Linköpings största organisationer med visionen att ”Vi bygger världens mest resurseffektiva region”, i ett team som älskar inköpsfrågor? Drivs du av att göra goda hållbara affärer och att skapa en positiv förståelse för de lagar och regler som reglerar inköpsprocessen? Utmanas du även av att få upphandla nya områden och se effekten av samspel mellan verksamhet och inköpsprocess där din kreativitet får utrymme, då är det nog dig vi söker!
Vårt erbjudande
Vi söker ännu en upphandlare som kan förstärka vår Inköpsavdelning, där vi jobbar med breda ansvarsroller inom inköp och upphandling. Tillsammans med representanter från verksamheten leder och genomför du upphandlingar samt utgör en resurs och kompetens för verksamheten i upphandlings- och avtalsfrågor. Vi lägger även stor fokus på att verksamhetens inköp sker med fokus miljö, samhälle och affär.
I arbetet ingår:
- att leda och genomföra upphandlingar
- förhandling och avtalsskrivning
- avtalsförvaltning
- att vara ett stöd för kollegor och verksamhet i upphandlings- och avtalsfrågor
- att driva verksamhetsutvecklande projekt/uppdrag.
Vem är du?
Vi tror att du är redo för nya utmaningar inom upphandlingsområdet och vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans i en spännande bred verksamhet, där vi har ett nära samarbete med vår Hållbarhetsavdelning och övrig verksamhet. Som person är du självständig och har förmåga att strukturera ditt arbete utifrån uppsatta tidsramar. Du har lätt för att fatta beslut, du gillar att ta egna initiativ, tänker analytiskt och drivs av affärsmässigheten i din roll.
För att lyckas i rollen är du lyhörd och har lätt för att kommunicera. Du är nyfiken och engageras av att genomföra upphandlingar inom nya områden samtidigt som du får möjlighet att driva verksamhetsutvecklande projekt/uppdrag. God datorvana och B-körkort är en förutsättning då vi har verksamhet på flera orter.
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller inköp och kunskap och erfarenhet av LOU och LUF, där du självständigt arbetat med annonserade upphandlingar. Meriterande är även erfarenhet från offentlig sektor samt från projektledning, kategoristyrning eller inköpsanalys. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Eva Braun, inköpschef, 013-20 81 98. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Linn Forslund, 013-20 94 13.
Välkommen med din ansökan
Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vill gärna höra mer om dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 oktober.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18