Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Nu söker vi dig som är en erfaren upphandlare och som kan entreprenadupphandling.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor och vill vara med att utveckla Signalistens upphandlingsarbete? Då kan du vara den vi söker. Vi behöver stärka vårt team med en erfaren upphandlare som gärna delar med sig av sina kunskaper och är med och bygger upp vårt arbete.

Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 80 anställda. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter. Din tjänst som upphandlare kommer att ingå i vår centrala avdelning Staben, där ytterligare två upphandlare ingår. Utöver upphandling ingår HR, IT, arkiv, kvalitets- och hållbarhetsfrågor och du kommer att rapportera till Stabschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Som upphandlare styr och ansvarar du för flera frågor och upphandlingar parallellt, från små till stora. Upphandling av projekt, avtal och konsulter inom allt som vår verksamhet behöver. Det kan vara allt från entreprenadupphandling till ny IT-leverantör och friskvård. Du får arbeta i hela inköpsprocessen innefattande analys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud och avtalsvård.

I samarbete med avtalsägare ska du sätta krav och ramar för att uppnå en så optimal och affärsmässig upphandling som möjligt. I detta ingår även att hantera processen för eventuella överprövningar, med stöd av jurist.

Varje dag möter våra medarbetare spännande verksamheter och ansvarar för rådgivning, genomförande, upphandlingar och inköp. Du kommer även att utgöra ett specialiststöd till organisationen inom upphandling och direktupphandlingsfrågor.
Tillsammans med dina kollegor ska du bidra med att utveckla upphandlingsarbetet på avdelningen. Ni ska utöver det se till att upphandlingsprocessen, styrdokument och rutiner revideras löpande.

Vi arbetar i E-avrop för att genomföra upphandlingar och i Evolution för dokumenthantering.




Kvalifikationer
Personliga egenskaper

För att trivas i rollen behöver du vara målmedveten och på ett bra sätt kunna planera och organisera ditt arbete. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines, du är noggrann och analytisk. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål men inte har några problem med att arbeta självständigt, du är gärna drivande och initiativrik. Vi tror att du är lösningsorienterad och snabbt hittar de bästa utvägarna till uppkomna problem. Du har en pedagogisk förmåga i både tal och skrift som gör att du med enkelhet skapar goda relationer och nätverk.
Vår avdelning präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst Office 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk.

• Erfarenhet av upphandling enligt LOU.
• Minst 5 års erfarenhet från roll som upphandlare i offentlig sektor.
• Erfarenhet av entreprenadupphandlingar.
• Erfarenhet av något upphandlingsverktyg (i första hand E-avrop, i andra hand andra system).

Bonus om du har:
• Erfarenhet av Evolution för dokumenthantering.


Välkommen till vår arbetsplats!
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, till exempel massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder träning på arbetstid 1 timme i veckan och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se


Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Ansökan
Registrera ditt CV senast den 18 november. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chef Sara Von Essen-Wallin; sara.vonessen-wallin@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes, HR-konsult, på tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024