OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlare sökes till Inköpsenheten SLU:s inköpsenhet ansvarar för inköps- och upphandlingsprocesserna vid SLU och har nyligen infört e-handel i hela organisationen. Enheten, som är en del av ekonomiavdelningen, består av sju personer.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Som upphandlare vid SLU ansvarar du för och genomför upphandlingar av varor och tjänster. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika institutioner och avdelningar inom SLU. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud samt avtalsskrivning. I arbetet ingår även att informera institutionerna och avdelningarna om upphandlingsfrågor samt att ge råd till dem som gör egna upphandlingar och avrop. Du välkomnas också att delta i enhetens utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare på enheten.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Du ska ha erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana, mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-handel, projektledning samt av vårt upphandlingsverktyg TendSign.
Som upphandlare har du förmåga att vara drivande och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har god pedagogisk förmåga och är ansvarstagande. Som person är du även smidig, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.