Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Brinner du för offentlig upphandling och inköp? Då kan det vara dig vi söker. Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala funktioner. Upphandlingsenheten är en liten grupp på tre personer, där en av upphandlarna ska gå på föräldraledighet. Enheten har det övergripande ansvaret för att vägleda kommun i inköps- och upphandlingsfrågor och ansvarar för kommunens upphandlingar. I uppdraget ingår, förutom att upphandla nya avtal, hantera olika typer av samverkansavtal och stötta beställare i e-handelssystemet Proceedo. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och händelserik miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare genomföra upphandlingar och direktupphandlingar med skiftande komplexitet, inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs att från uppstart driva referensgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo. Avtalsuppföljning och rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du genomför och kan motivera dina upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, samt bistår med juridiskt perspektiv i upphandlings- och inköpsfrågor.

I ditt uppdrag ingår också att vara delaktig i arbetet med att förbättra inköpsarbetet i kommunen med fokus på bästa mervärde för kommunens invånare.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och god erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Det är meriterande om du har

erfarenhet av kommunal verksamhet, upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen så tror vi att du är självgående, driven, strukturerad och noggrann. Du är nyfiken och har en förmåga att lyssna in behov både från politiker, kommunens verksamheter och företagare. Du har ett affärsmässigt sinnelag och arbetar strategiskt för att föreslå effektiva lösningar. Du uppskattar att det finns en tydlig arbetsprocess att utgå ifrån och att du utifrån den har stora friheter att själv utforma upphandlingar enligt LOUs principer. Du organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är van vid att uttrycka dig väl i skrift. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att prioritera och behålla lugnet i olika situationer. Till sist uppskattar du att samarbeta med andra människor, är bra på att skapa goda relationer och kommunicerar på ett konstruktivt och smidigt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Sista ansökningsdag: 2022-01-09

Arbetstid/varaktighet: Heltid, vikariat under perioden 2022-04-01 - 2023-04-30 eller enligt överenskommelse

Tillträdesdag: Tillträde 2022-04-01 eller enligt överenskommelse 

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk

 

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.  

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024