OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi cirka 180 medarbetare och förvaltar 15 400 lägenheter. Våra värdeord är öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde. Både hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss. Bostaden medverkar även till att förstärka Umeå som en attraktiv plats för tillväxt och arbetar med konkreta åtgärder för en bättre miljö.
Nu söker vi en erfaren upphandlare som ska vara företagets specialist i upphandlings- och inköpsfrågor.
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare på Bostaden ansvarar du för upphandlings- och inköpsprocessen samt organisationens avtalshantering. Det innebär att du ska vara ett stöd till chefer och projektledare i alla frågor rörande inköp, upphandling och avtal. Det kan gälla ramavtal, inköp till drift- och underhållsverksamheten samt projektspecifika entreprenadupphandlingar. Upphandlingarna sker i enlighet med lagen om offentlig upphandling. Ditt ansvar blir att säkerställa att upphandlingar och inköp görs korrekt ur ett juridiskt perspektiv samt att löpande följa upp, kontrollera och kvalitetssäkra våra avtal och inköp. I rollen ingår även att driva utveckling och förbättring av upphandlings- och inköpsprocessen.
Du kommer även att jobba med internutbildning och information till organisationen samt vara företagets kontaktperson mot externa parter. Tillsammans med verksamhetscheferna deltar du i företagets kvalitetsuppföljning med våra många avtalsentreprenörer.
Upphandlaren är direkt underställd ekonomichefen.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du ska även ha god erfarenhet av arbete med upphandling och inköp, gärna inom offentlig verksamhet eller offentliga bolag. Vana att tolka regler och juridik samt praktisk erfarenhet av arbete med lagen om offentlig upphandling ses som meriterande.
Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper. För att passa i rollen som upphandlare är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har mycket god förmåga att samverka med andra och skapa goda relationer både internt och externt. Du ska vara affärsmässig, kunna arbeta självständigt och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en lugn och stabil person som kan arbeta systematiskt även i stressade situationer.
Bostaden strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Normalt tillämpar vi provanställning.
Ansökan
Läs mer och sök jobbet på vår webb, www.bostaden.umea.se, senast 4 maj.
Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediasäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Driftsamordnare Håkan Karlsson
070-313 50 44
Personal Malin Höber
090-177641
Tomas Westlund
070-313 22 02
Områdeschef Åke Persson
090-17 75 78
Personal Malin Höber
090-17 76 41
Fastighetsanställdas förbund Donald Rosendahl
070-349 52 01
kundchef Mikael Lundgren
070-3241824
personalavdelningen Malin Höber
070-6687641
Fastighetsanställdas förbund Donald Rosendahl
070-3495201
Unionen Valter Westerlund
070-6567544