Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen för verksamhets- och ledningsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd inom t.ex. styrning och uppföljning, säkerhet, verksamhetsutveckling, organisations- och HR-frågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter ekonomi och styrning, enheten för kommunikation, enheten för HR samt enheten för hållbarhet, upphandling och service.

Enheten för hållbarhet, upphandling och service har uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom t.ex. säkerhet, upphandling, inköp, hållbarhet och service. Enheten har i dag 15 medarbetare, och du kommer att bli en av 5 medarbetare som arbetar med upphandling.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från att sammanställa förfrågningsunderlag till genomförd upphandling. Arbetet innebär många kontakter inom och utom myndigheten och ett nära samarbete med medarbetare på myndigheten. Arbetsuppgifterna ställer krav på att kunna arbeta självständigt och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad. Du kommer att arbeta med flera upphandlingsprocesser parallellt. Tillsammans med övriga upphandlare bidrar du i utvecklingsarbete t.ex. kring rutiner, arbetssätt, planering och mallar. Det kan också bli aktuellt att bidra i nationellt utvecklingsarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har


• universitets- eller högskoleexamen alternativt annan utbildning t.ex. YH utbildning som länsstyrelsen bedömer relevant för tjänsten
• flera års erfarenhet av självständigt arbete med upphandlingar och avrop inom offentlig verksamhet
• goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• goda kunskaper i användande av digitala systemstöd för upphandling
• erfarenhet av arbete med avtal och avtalsförvaltning

Det är meriterande om du har


• erfarenhet med avrop från statliga ramavtal
• erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling och säkerhetsskyddsavtal
• mycket goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och praktiskt arbete med LOU
• kunskap om entreprenadupphandling
• erfarenhet av hållbarhetsaspekter i upphandling

Du ska vara


• analytisk, strategisk och kunna driva arbetet framåt utifrån verksamhetens behov
• kommunikativ och formulera dig på ett korrekt, målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt både i tal och skrift på svenska
• förtroendeingivande och ha hög integritet
• samarbetsinriktad och ha god förmåga att skapa goda relationer
• serviceinriktad och ha förmåga att ge kvalificerat konsultativt stöd
• strukturerad och noggrann

 

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Övrigt:

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Anställningsvillkor

Anställningsform: tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-362-2022



Ansökningsförfarande

Var noggrann när du besvarar de frågor som du får när du skickar in din ansökan då de kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Tänk även på att i ditt CV och personliga brev lyfta fram dina erfarenheter och kompetenser som efterfrågas i annonsen då din ansökan bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund och Länsstyrelsens värdegrund Ansvar, respekt, balans och engagemang som vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

 


Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.

Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.

Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Länsstyrelsen Stockholm kan du komma att bli en del av myndighetens krisledningsarbete. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024