OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
På serviceförvaltningen arbetar cirka 500 personer inom verksamheterna inköp, produktion, support, fastighet och administration. Upphandlingsenheten ligger under verksamhet inköp där vi också har kommunens centralförråd.
ARBETSUPPGIFTER
Du ska självständigt och affärsmässigt kunna leda, planera och genomföra upphandlingar enligt LOU (lagen om offentlig upphandling) av varor och tjänster för Kalmar kommunkoncern. Till detta kommer att planera och genomföra gemensamma upphandlingar tillsammans med våra samverkanskommuner i länet.
Du fungerar även som rådgivare och stöd i upphandlingsfrågor samt genomför leverantörsbedömningar och avtalsuppföljningar.
Befattningen medför omfattande kontakter med interna uppdragsgivare, andra kommuner och leverantörer.
Upphandlingsenheten har det senaste året börjat arbeta kategoristyrt, vilket innebär att vi jobbar i team tillsammans med kollegor inom respektive inköpsområde.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en utbildning på högskole-/universitetsnivå inom ekonomi, juridik, teknik eller annan likvärdig utbildning, alternativt ha motsvarande kunskaper genom arbetserfarenhet. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel.
Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet. Även ett analytiskt tankesätt och förmåga att arbeta självständigt är värdefullt. Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF/LUK är meriterande.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.