OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Upphandling och inköpsenheten vid kommunledningskontoret i Österåkers kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster, byggentreprenader samt kommunens inköp. Enheten har nyligen tilldelats ansvaret för direktupphandlingsprocessen och behöver med anledning av det utökas med ytterligare en medarbetare.
Vi som kommer att välkomna dig arbetar i kontorslandskap i form av flexkontor och du kommer att ha möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Din närmaste chef kommer att vara Linnea Spång som är upphandlingschef. Enheten är placerad under ekonomiavdelningen som leds av ekonomidirektör.
Ditt nya jobb
Tjänsten innefattar att självständigt projektleda och genomföra direktupphandlingar inklusive behovs- och marknadsanalys, framtagande av upphandlingdokument, utvärdering, tilldelning samt uppföljning av avtal. Arbetet sker i nära samarbete med beställare från olika delar av kommunens verksamhet.
I den här tjänsten kommer du att ha som huvudsakligt ansvarsområde att genomföra direktupphandlingar samt ansvara för direktupphandlingsprocessen i kommunen, arbetet sker i samarbete med en annan kollega på enheten.
Din profil
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för avtalsrätt och upphandlingsjuridik.
Du är affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling och är initiativrik. Du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer. Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och ger ett gott bemötande.
Arbetet ställer höga krav på god organisatorisk förmåga samt mycket god förmåga att hantera flera parallella projekt.
Vi önskar att du har följande kompetens:
• goda kunskaper i LOU
• relevant akademisk utbildning
• erfarenhet av att självständigt driva projekt
• god kommunikationsförmåga
• mycket goda kunskaper i office-paketet
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2022-04-08
Intervjuer sker löpande.
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17