OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. På Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är ungas villkor och civilsamhällets förutsättningar i fokus. Här växer kunskap fram som beslutsfattare använder när de prioriterar insatser för unga och för civilsamhället. Vi sprider kunskapen i mötet med människor, på såväl nationell som europeisk nivå. Vi fördelar också statsbidrag som ger små och stora organisationer möjlighet att växa och utvecklas. Internationella bidrag ger kommuner och organisationer möjlighet att arbeta praktiskt med ungdomspolitik på lokal, regional, nationell och europeisk nivå och ger unga möjlighet att tillbringa upp till ett år utomlands som volontär.
Vi erbjuder en modern arbetsplats med viktiga uppdrag som engagerar oss och våra målgrupper. Här får du stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och som person tillsammans med dina kollegor.
Vill du bli en del av vårt kompetenta gäng och få möjlighet att arbeta med hela spektret av upphandlingar av produkter och tjänster? Har du tidigare självständigt genomfört upphandlingar och har koll även på det nyaste inom Lagen om offentlig upphandling (LOU)? Är du intresserad av att arbeta med rutiner och processer kopplat till inköp och upphandlingar i en mindre organisation. Läs mer och se om beskrivningen stämmer in på dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss får du arbeta med en stor bredd av produkter och tjänster. Du blir ansvarig för att ge professionellt stöd och support till samtliga delar av myndigheten. Du arbetar självständigt, i dialog med beställare, med att ansvara för och genomföra upphandlingar från start till mål och är drivande igenom hela upphandlingsprocessen. I det ingår allt från behovsinventering till avtalsskrivning med efterföljande avtalsförvaltning. Du är även ett konsultativt stöd till verksamheten i frågor kopplade till inköp och upphandling.
Du kommer som närmaste kollegor att ha vår ekonom och ekonomhandläggare samt vår verksjurist. Till din hjälp kommer även att finnas konsultstöd. Du kommer trivas hos oss om du uppskattar en öppen och inkluderande arbetsmiljö och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Tillsammans når vi de bästa resultaten.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
* Utveckla myndighetens rutiner, processer och arbete med upphandlingar och inköp.
• Upprätta upphandlingsdokument med efterföljande annonsering och avtalsskrivning
• Avtalsförvaltning och avtalsuppföljning
• Hålla i formella, samt informella utbildningar kopplat till LOU och inköp
• Vara granskande och rådgivande part kopplat till LOU och inköp
• Genomföra avrop och komplexa direktupphandlingar
• Ta fram beslutsunderlag eller andra myndighetsdokument kopplat till LOU och inköp
KVALIFIKATIONER
Du ska ha akademisk utbildning med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat som upphandlare där du ansvarat för upphandlingsprocessen enligt lagen om offentlig upphandling (LOU), såsom arbetet hos oss beskrivs i annonsen. Meriterande är om du självständigt har genomfört minst två annonseringspliktiga upphandlingar under de senaste 18 månaderna. Du ska ha goda kunskaper i LOU, samt kunna tolka och ge stöd i dess rättstillämpning och gällande praxis. Du ska även ha arbetat i ett upphandlingsverktyg/system och vi ser det som meriterande om det varit TendSign. Eftersom du i rollen ska ta fram många formella underlag, krävs det god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i MS Office, speciellt avseende Excel och Word.
Du har en hög kommunikativ förmåga och är lyhörd för verksamheternas behov, samtidigt som du pedagogiskt kan förklara rutiner och tillvägagångssätt i upphandlingsförfarandet. Du har lätt för att skapa goda samarbeten och bidrar gärna med egna erfarenheter och kunskaper till myndighetens arbete med upphandlingar och inköp. Du tar egna initiativ inom ditt område och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter genom att vara drivande och självgående. Ditt arbete präglas av en hög struktur och noggrannhet, vilket gör att du klarar av att hålla en hög servicenivå även vid högre arbetsbelastning. Du har ett analytiskt förhållningssätt och söker utmaningar för att utveckla dig och dina kunskaper inom upphandlingsområdet. Då vi arbetar med hela spektret av produkter och tjänster, är det viktigt att du trivs i en sådan roll och uppskattar bredden arbetet erbjuder. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
MUCF har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.