Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.

Vi är ca 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".

Länsstyrelsen söker en upphandlare till serviceenheten på avdelningen för verksamhetsstöd. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Serviceenheten har verksamhet i Malmö och Kristianstad och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. Serviceenheten ansvarar för bl.a. intern säkerhet, skötseln av myndighetens lokaler, intern kontorsservice, vaktmästeri samt myndighetens upphandlings- och inköpsfunktion.

Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne och avdelningens verksamhet? Se filmerna via länken nedan.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare är ditt uppdrag att göra goda affärer åt Länsstyrelsen och staten/medborgarna. En viktig del i ditt arbete är att genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning.

Du kommer även att i nära samarbete med övriga kollegor arbeta med att genomföra direktupphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar, uppföljning av avtal, beställningsrutiner, internutbildning av personal samt medverka i övergången till E-handel. I rollen ingår också övrigt administrativt arbete kopplat till upphandlings- och inköpsprocessen.

Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sak kompetens.

KVALIFIKATIONER
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Till den här rollen söker vi dig som har relevant utbildning inom upphandling eller motsvarande erfarenhet. Du har också:
• erfarenhet av upphandlingsarbete i offentlig verksamhet (LOU),
• god vana att genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning,
• välutvecklad administrativ förmåga,
• god vana att hantera diverse system kopplat till upphandlings- och inköpsprocessen.

Utöver ovan ställda krav är det meriterande om du har:
• erfarenhet av och har genomfört entreprenadupphandlingar,
• erfarenhet av att arbeta som projektledare i upphandlingar,
• erfarenhet av att genomföra koncessioner,
• erfarenhet av hållbar upphandling.

Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Svenskt medborgarskap är ett krav.

Vi förväntar oss att du som medarbetare på Länsstyrelsen tar ansvar för ditt arbete och ditt resultat i förhållande till uppsatta mål, samtidigt som du hjälper dina kollegor och bidrar till arbetsgruppens samlade arbete. En förutsättning för detta är att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra. För att fullt ut kunna bidra till verksamhetens resultat kan du sätta dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang och prioritera utifrån detta. Du klarar av att arbeta med en väl avvägd balans mellan kvalitet, tids- och resursåtgång.

Vår mångfacetterade verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut. Vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva och du förväntas aktivt delta i detta arbete och bidra till vår verksamhetsutveckling.

Säkerhetsklassning
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Du hittar information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Linus Nygren
010-224 15 34
Stf. enhetschef Maria Smeds Engström
010-224 16 35
Saco-S Stefan Malmberg
010-224 14 84
Fackförbundet ST Esmaeil Salehi
010-224 16 22
Verksamhetsutvecklare Mona Johansson (semester v. 28-32)
010-224 14 09
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Enhetschef Serviceenheten Haris Hodzic
010-224 16 10

Sammanfattning

Besöksadress

20515
None

Postadress

None
Malmö, 20515

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024