Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren upphandlare till en statlig myndighet i Solna. Uppdraget är på heltid och startar den 1 september och löper till den 31 december med möjlighet till förlängning till den 31 mars 2023.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta på myndighetens ekonomi- och inköpsenhet som ansvarar för ekonomistyrning, samordning av planering, budgetering, resultatredovisning, årsredovisning, uppföljning av verksamheten och intern kontroll. Genomförande av upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och upprättande av avtal, verksjuridiska frågor såsom förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt behandling av personuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ditt arbete kommer att innebära att bistå med upprättande av mellanstatliga överenskommelser, genomförande av direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från statliga ramavtal. Ge råd och stöd till chefer och medarbetare rörande inköps- och upphandlingsfrågor samt att ansvara för upphandlingsfunktionens funktionsbrevlåda.

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare samt att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Du har goda kunskaper inom LOU/LUF och erfarenhet från arbete med upphandlingsverktyg, t ex TendSign och Mercell.
Du har goda kunskaper i MS Office och kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024