Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Gotlandshem är den största hyresvärden på ön och de närmaste åren kommer vi fortsätta att växa. Nu söker vi dig som har kunskap och erfarenhet av upphandling och som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet, med effektivitet, kvalitet och hållbarhet som ledstjärna.
Lite om dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra vårt nya inköpsteam på ekonomiavdelningen och arbeta med olika uppgifter som berör främst upphandling. Det handlar om att självständigt driva och genomföra upphandlingar och direktupphandlingar och även vara administrativt stöd åt organisationen vid direktupphandlingar. En annan uppgift är att genomföra förnyade konkurrensutsättningar utifrån centrala ramavtal tecknade via inköpscentralerna HBV och Adda. Inom inköpsteamet finns ytterligare en engagerad upphandlare och tjänsten kan framöver även innefatta mer omfattande upphandlingar inom olika tjänsteområden och byggentreprenader.
Att stödja chefer och medarbetare i efterlevande men även vid förnyelse av befintliga avtal ingår också i rollen. Du kommer även på egen hand ansvara för olika företagsövergripande avtal och bidra i arbetet med att utveckla och förbättra våra processer och rutiner inom upphandling, avtalshantering och inköp, så att dessa fungerar effektivt och efterföljs av organisationen.
Tjänsten är placerad i Visby.
Lite om dig
Arbetet kräver att du är noggrann, van att strukturera ditt arbete och gillar att arbeta självständigt. Du har god samarbetsförmåga och blir glad av att hjälpa andra med dina kunskaper på ett serviceinriktat sätt. Du drivs av att hålla ordning och reda i gemensamma arbetssätt och att slutföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet.
För att lyckas i rollen har du kompetens och erfarenhet inom upphandlingsområdet. Eftersom Gotlandshem lyder under LOU (Lagen om offentlig upphandling) är kunskap inom området ett krav. Du har sannolikt eftergymnasial utbildning inom upphandling samt gärna några års erfarenhet av arbete med upphandling och avtalshantering. Goda kunskaper i Office-paketet är krav. Erfarenhet av att utveckla processer och rutiner är meriterande, liksom kännedom om upphandlingsverktyget TendSign.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
AB GOTLANDSHEM – GOTLÄNNINGARNAS HYRESVÄRD
GotlandsHem är ett allmännyttigt bostadsföretag ägt av Region Gotland. Sedan 1957 har vi byggt, förvaltat och hyrt ut lägenheter. Vi har i uppdrag att förmedla ett tryggt och trivsamt boende för ett hållbart liv, ett uppdrag vi bär med stolthet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB GotlandsHem VISBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Jungmansgatan 1 A
None

Postadress

Jungmansgatan 1 A
VISBY, 62183

Liknande jobb


Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024

Upphandlare

Upphandlare

11 november 2024