OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska januariljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som är i början på din karriär, med viss vana att genomföra egna upphandlingar, eller dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Den administrativa delen av tekniska enheten i Storumans kommun är en liten, sammansvetsad grupp på 14 personer. Tjänsten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar.
I rollen förväntas du ta en processledarroll i upphandlingar och arbeta tillsammans med våra beställare som svarar för marknads- och behovsanalys samt kravställande.
Du arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Du genomför upphandlingar för kommunen och dess bolag, t.ex. ramavtals- och objektspecifika upphandlingar, avrop genom förnyad konkurrensutsättning m.m. Uppdragen är av varierande storlek och komplexitet, inom olika kategorier så som varor, tjänster och entreprenader.
Du arbetar självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i kommunens upphandlingsärenden. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. Utöver upphandlingar ingår det att genomföra utbildningsinsatser, agera rådgivande vid avtalsfrågor, agera support vid inköpsfrågor samt utföra övriga, för uppdraget, relevanta arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett mycket positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba såväl självständigt som i grupp.
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt.
• Att kunna formulera sig väl i tal och skrift samt självständigt arbeta fram texter är viktigt för tjänsten.
• Arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra och hantera upphandlingar/anbud för offentlig verksamhet som omfattas av LOU är meriterande.
• Goda kunskaper inom LOU.
• Erfarenhet av att arbeta i eller driva projekt samt erfarenhet av offentlig upphandling från antingen upphandlar- eller leverantörssidan är meriterande.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• B-körkort.
ÖVRIGT
Kommunen har valt medier för denna rekrytering och undanber sig därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare i rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Hällsten
0954-140 52
Christina Fredriksson
0954-14020
Eva Fredriksson
0951-14136
Gun Forsman Persson
0954-140 48
Ann-Christin Linder, enhetschef Vikbacka
0954 - 140 11
Monica Ek
0954-14009
Isabella Ardlin
0951- 140 00 vxl
Per-Daniel Liljegren
0951-14262
Fackliga företrädare
0951-14000
Siv Johansson
0951-14125