OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Ale kommuns upphandlingsenhet söker en upphandlare.
På upphandlingsenheten är vi tre upphandlare, varav en är upphandlingschef. Upphandlingsenheten i Ale kommun tillhör kommunstyrelsen, och har det samordnade ansvaret för kommunens upphandlingar. I rollen som upphandlare stöttar vi kommunens samtliga verksamheter inom området upphandling och inköp. Som upphandlare är vi tillgängliga och serviceinriktade där alla affärer är viktiga.
Med anledning av en pensionsavgång behöver upphandlingsenheten en ny tredje upphandlare.
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för olika upphandlingar från planering till avtalstecknande. Ale kommun upphandlar både varor och tjänster. Alla upphandlingar genomförs digitalt och upphandlaren ansvarar för hela upphandlingsprocessen. Upphandlingsenheten har även ansvar för att ramavtalskatalogen är aktuell samt stöttar beställarna i olika frågeställningar som kan uppstå under en avtalsperiod.
KVALIFIKATIONER
För att kvalificera till denna tjänst finns två möjligheter. Antingen har du lång kommunal erfarenhet eller en universitetsexamen. Kravet är därför en gymnasieexamen med bred arbetslivserfarenhet från kommunal förvaltning eller examen från högskola/universitet inom ekonomi, teknik eller motsvarande.
För att lyckas i uppdraget att bli en duktig upphandlare kommer du att få lära dig hantverket på plats. På sikt kan även kurser bli aktuellt. Du behöver vara driftig, ambitiös, vetgirig och att du får saker gjort. Du måste vara duktig på att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Allt arbete sker digitalt och vi samarbetar inom enheten med våra olika uppdrag.
Som upphandlare i Ale kommun förväntas du vara mål- och resultatorienterad. En upphandlare driver på och ser till att komma i mål med uppdragen. Du ska vara en god kommunikatör med ett rakt och tydligt bemötande. Att samarbeta och lyssna in lägger grunden för ett bra resultat.
Lämna en ansökan där du kort berättar om dina erfarenheter från skola och arbetsliv. Berätta vad du ser fram emot om du blir vår nya upphandlare och motivera varför du tror det är kul att arbeta med upphandling i Ale kommun.
Vi kommer att kalla ett litet urval till intervju, där stor vikt läggs vid den enskildes ambitioner kombinerat med personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helene Ramert, ekonomichef
0303-33 02 78, 0704-32 02 78
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00