Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Tycker du om att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig!
Vi söker en upphandlare som blir del av ett team som gillar varandra och har kul på jobbet.

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Ditt fokusområde som upphandlare är inom IT, men rollen innefattar mycket mer och har en stor variation och bredd i vardagen. Förutom upphandlingar inom IT-området kommer du bl.a. genomföra upphandlingar för fastighetsnära tjänster, vara ett stöd för verksamheten vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar. Du kommer också vara delaktig i att hålla utbildningar för verksamheten, vidareutveckla våra rutiner och vara ett stöd i avtalsfrågor vid behov.

Som upphandlare hos oss bidrar vi till en ökad affärsmässighet och ger möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i rollen.

Ansvarsområden
Vi söker någon som passar in i vårt team och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du är socialt trygg, är initiativrik och lösningsorienterad. Du är ansvarsfull, strukturerad och har förmågan att självständigt driva och planera ditt arbete. Du är affärsmässig och har viljan att alltid göra den bästa affären. Att leda upphandlingsprojekt trivs du med och du inser och sätter stort värde på hantverket inom upphandling.

Som person är du prestigelös och tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv på saker. Du trivs i ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet och tydlighet. 

Du tycker om och motiveras av en vardag bestående av omväxlande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.

Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Tjänsten är en direktrekrytering till Helsingborgshem och Randstad är samarbetspartner i rekryteringsprocessen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
• Goda kunskaper i LOU och/eller LUF.
• Minst 2 års praktisk erfarenhet av offentlig upphandling. 
• Utbildning inom aktuellt område, alternativt annan relevant utbildning med inriktning upphandling och/eller inköp.
• Van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande IT-system.
• Van användare av upphandlingssystem. För närvarande använder vi Mercell TS.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Om företaget
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 25 december 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024