OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Vi söker en van upphandlare som gillar avtalsuppföljning och spendanalys.
Med en central placering i organisationen får du inblick i alla delar av myndighetens verksamhet och möjlighet att bidra i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Det här är en tjänst där du får en möjlighet att kombinera rollen som upphandlare med rollen som avtalscontroller.
Tjänsten är placerad på redovisningsenheten, som ingår i Verksamhetsstödsavdelningen och består idag av åtta personer. Enhetens ansvar är bland annat finansiell redovisning, controllerstöd, utvecklingsfrågor och upphandling. Du ingår i en tight grupp, som arbetar med upphandling/avrop. Tillsammans arbetar ni med myndighetens olika upphandlingsärenden.
Arbetsuppgifter
Du delar din tid mellan att upphandla ramavtal till de som arbetar ute på fältet över hela landet och bistår vid avrop av större avtal och stödsystem tillsammans med Skatteverket. Därtill arbetar du systematiskt med avtalsuppföljning. Tillsammans med övriga upphandlare utvecklar du inköps- och upphandlingsprocessen, både inom myndigheten och i samverkan med Skatteverket.
Du tar fram lösningar för systematisk avtalsuppföljning tillsammans med leverantörer och i dialog med beställaren. Du ansvarar för att ta fram spendanalyser och i arbetet ingår att kommunicera med myndighetens kärnverksamhet och se till att avtal följs och beloppsvärden inte överskrids.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- Grundläggande behörighet till högskola och universitet
- Minst två års erfarenhet av att självständigt genomföra offentliga upphandlingar
- Minst två års erfarenhet av avtalsuppföljning, inklusive spendanalys
- God kunskap i svenska språket i tal och skrift
Du har personliga egenskaper som innebär att du har ett gott omdöme och en analytisk förmåga som kombineras med ett systematiskt arbetssätt där du är noggrann och kan omsätta analyser i praktisk åtgärd. Du driver ditt arbete framåt, tar initiativ och ansvar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren.
Det är meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom upphandling eller är certifierad som upphandlare samt har erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Du har med fördel ingående kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU). Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av TendSign är också meriterande.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som inköpare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13