OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Upphandlingsenheten är en strategisk enhet som förser Region Kronoberg med upphandlingar inom material, tjänster, utrustning och deltar i det förberedande arbetet inför det nya sjukhuset. Vi är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben och bistår med specialistkunskaper inom upphandling, E-handel och avrop. Enheten kommer bestå av ca 20 medarbetare och är placerade i Växjö.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare arbetar du som projektledare under upphandlingsprocessen som innebär att leda, planera, genomföra och administrera upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Delta i behovs- och kravställningsarbetet utifrån ett upphandlingsperspektiv och genomföra omvärldsanalyser, ta fram upphandlingsstrategier och tidplaner m.m. samt uppföljning av avtal under avtalsperioden. Det förekommer även förhandlingar med leverantörer kopplade till inköp.
Arbetet kräver ett nära samarbete med berörda verksamheter, såväl som andra regioner och leverantörer. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med berörda verksamheter och du driver, koordinerar och skapar engagemang för de strategiska upphandlingsfrågorna. Arbetet innebär bland annat att vara delaktig i att utveckla och effektivisera befintliga processer och metoder i syfte att skapa förutsättningar för organisationen att bedriva effektiv upphandlingsverksamhet med hög utväxling för varje spenderad skattekrona.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad för kronobergarna.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har som minst en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik, eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du bör ha erfarenhet av arbete med upphandling/inköp, gärna inom offentlig verksamhet.
För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, analytisk, strukturerad och noggrann. Du är mål- och kvalitetsinriktad med ett affärsmässigt förhållningssätt. Du behöver kunna arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och våra verksamheter och ha lätt att kommunicera i tal och skrift. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du har körkort och god datorvana.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Vi planerar att hålla intervjuer den 2 & 3 maj.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Malin Wass
HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath
Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog
Ordförande för revisionen Peter Löfström