OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. God hälsa och positiv livsmiljö är nyckelorden i Region Jämtland Härjedalens vision för en tillgänglig och god vård till länets innevånare och för en hållbar utveckling av länet. Den 1 januari 2015 inleddes en spännande utveckling då verksamheterna inom Jämtlands läns landsting och Regionförbundet Jämtlands läns regionala utvecklingsfrågor samlas i en gemensam regionbildning, Region Jämtland Härjedalen.
Upphandlingsenheten ingår som en enhet i regiondirektörens ekonomistab och ansvarar för stöd till region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av landstingets politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Landstingets totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1 miljard kronor per år.
Vi är 13 medarbetare inom enheten med uppdrag som upphandlare, inköpare samt materialkonsulent. I enheten ingår ett team med två upphandlare av förbrukningsmaterial för sjukvården samt en materialkonsulent. Materialkonsulenten har kunskap om de produkter som upphandlas. Efterfrågad tjänst ingår i teamet.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare inom Region Jämtland Härjedalen ansvarar du för och genomför strategiska upphandlingar av varor främst till verksamheterna inom operation och akutvård. Du kommer att arbeta med flera projekt samtidigt. Projekten sker till viss del i samarbete med teamets materialkonsulent. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika enheter inom Region Jämtland Härjedalen. Du ansvarar för att ta fram förfrågningsunderlag, annonsera och utvärdera inkommande anbud samt skriva avtal. Befattningen innebär också kontakter med leverantörer. Du förväntas också delta i utvecklingen av upphandlings- och inköpsrutiner, tillsammans med enhetens övriga medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med vårdinriktning och minst 5- års yrkes erfarenhet. Erfarenhet av arbete inom operation och/eller akutvård är meriterande samt erfarenhet av arbete i projektform. Alternativt har du minst 2 års erfarenhet av upphandling i offentlig verksamhet.
Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, varför det är viktigt att du är systematisk och drivande. För uppgiften behöver du också mycket god initiativförmåga samt att du är både analytisk och pedagogisk i ditt arbetssätt.
Som person är du trygg både i dig själv och i din kompetens, gillar att arbeta i ett högt arbetstempo med flera parallella projekt samtidigt. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer, förutom din erfarenhet, att läggas på dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Som grund för ständiga förbättringar har Region Jämtland Härjedalen LEAN som verksamhetsstrategi i hela sin verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651