Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna i KAK-regionen (Köping, Arboga och Kungsör) samt Surahammar service inom bland annat räddningstjänst, renhållning, krisberedskap, upphandling, IT, telefoni och lön. Förbundet har cirka 100 anställda och verksamheten bedrivs på orterna Köping, Arboga och Kungsör.

Upphandlare till den administrativa avdelningen
Till vår upphandlingsenhet inom Västra Mälardalens Kommunalförbund söker vi nu en Upphandlare med placeringsort Köping. Förbundet tillhandahåller upphandlingsservice åt medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar samt flera av de kommunala bolagen inom dessa kommuner.

Vi erbjuder Dig ett omväxlande och intressant arbete inom Västra Mälardalens Kommunalförbund. Låter nedanstående intressant? Då är Du välkommen att söka tjänsten.

Upphandlingsenhetens uppdrag:
Upphandlingsenheten ska hålla en för förbundsmedlemmarna gemensam upphandlingsfunktion med uppgift att samordna upphandlingar av varor och tjänster. Förbundets upphandlingsenhet består av 4 medarbetare och ingår i förbundets specialistavdelning. Uppdraget är att tillgodose behovet av specialistkompetens inom upphandlingsområdet. Upphandlingsenheten genomför enskilda, gemensamma och samordnade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader på uppdrag av förbundsmedlemmarna. Upphandlingsenheten handhar ramavtalsupphandlingar för förbundsmedlemmarna.

I tjänsten ingår att driva och ge stöd åt förvaltningsorganisationerna i inköps- och upphandlingsfrågor inom kommunerna och deras bolag.

Kvalifikationer och övriga meriter:
Du ska ha akademisk examen eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, IT och/eller teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Meriterande är tidigare erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete och kunskap om gällande handelslagsstiftning och den lagstiftning (LOU) som reglerar offentlig upphandling.

Du bör vara målinriktad och analytisk och har en utpräglad samarbetsförmåga. Du bör även ha en pedagogisk förmåga att åskådliggöra upphandlingsfrågor för våra beställare och andra då detta ingår i uppdraget. Din sociala kompetens är viktig för att arbetet hos oss ska bli framgångsrikt.

Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är önskvärt, likaså erfarenhet av förhandlings- och projektarbete samt Entreprenadrätt.

Tjänsten kräver att du har ett B-körkort.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning:
Heltid.

Tillträde:
1 maj eller enligt överenskommelse.

Lön:
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan:

Vi tar emot ansökan via extern webbplats.

Sista ansökningsdag: 2015-03-25

Upplysningar om tjänsten lämnas av avdelningschef Anders Melkersson tel. 0221-670081 eller upphandlare Maria Söderberg 0221-670083.

Fackliga upplysningar: Anna Larsson Vision, tel. 0221-670037

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vision Anna Larsson
0221-670037
Upphandlare Anders Melkersson
0221-670081
Administrativ chef Sven-Åke Lagerkvist
0221-670010 070-3826081
Berdskapssamordnare Lena Mäenpää
0221-670082
Chef Anders Melkersson
0221-670081
Upphandlare Maria Söderberg
0221-670083
Lön- och Personalchef Ann Karlsson
0589-670050
Avdelningschef Anders Melkersson
0221-670081
Systemförvaltare Ulrika Hellström
0589-670051
IT-chef Ivan Jaska
0221-670030

Sammanfattning

Besöksadress

Mästaregatan 13
KÖPING

Postadress

None
KÖPING, 73185

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024