OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige.
Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås!
Kommunledningskontoret leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer förvaltningarna med rådgivning och specialisttjänster. Vi ansvarar för kommunövergripande service och projekt samt utövar uppsikt och kontroll av nämndernas verksamheter. Vi fokuserar på professionella och goda relationer men också på att skapa utrymme för ett gott arbetsklimat.
Nu söker vi en upphandlare till upphandlingsenheten, som är en del av ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret. På upphandlingsenheten arbetar i dagsläget tre stycken upphandlare, en upphandlingsadministratör och en avtalscontroller. En av våra upphandlare ska vidare mot nya utmaningar i arbetslivet och vi söker därför en ersättare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare agerar du projektledare i upphandlingsprocessen från början till slut. Det innebär att du leder arbetet genom hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys, leverantörsdialog till implementering av avtal.
Du arbetar till stor del självständigt med upphandlingar inom sortiment, tjänster eller entreprenader. I tjänsten ingår löpande dialog med förvaltningar och leverantörer samt att hålla interna och externa utbildningar inom inköp och upphandling.
Du och dina kollegor arbetar tillsammans med att använda upphandling som ett strategiskt verktyg för att nå så hög kvalitet som möjligt i förhållande till varje skattekrona
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom exempelvis offentlig upphandling, inköp, juridik eller motsvarande . Vi ser att du har minst tre års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig sektor.
Erfarenhet och kunskap inom entreprenadupphandling är meriterande. Vidare ses erfarenhet från kommunal verksamhet som meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och trygg i dina kunskaper då du kommer agera som expert och rådgivare mot våra förvaltningar. För att trivas i rollen behöver du ha förmågan att samarbeta och kunna hantera ett högt tempo med flera olika processer parallellt. I din yrkesroll drivs du av att skapa goda affärer och goda relationer.
ÖVRIGT
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.